بمبئی: پیرمرد هندی توانست پس از یک وقفه 40‌ساله و دوری از تحصیل در سن 68‌سالگی مدرک دکتری‌اش را در رشته فلسفه بگیرد.

«آنیل کومار» که تخصص اصلی‌اش مهندسی الکترونیک بود از آنجا که علاقه زیادی به فلسفه داشت با تلاش زیاد توانست دانشنامه دکتری خود را در این رشته بگیرد. وی می‌گوید: علاقه من به درس خواندن به حدی است که سن و سال را مانعی برای ادامه تحصیل و یادگرفتن نمی‌دانم و قصد دارم چندین سمینار در حوزه مطالعاتی‌ خود نیز برگزار کنم. گفتنی است آنیل در سال1964‌میلادی و پس از دریافت مدرک مهندسی‌اش نیز به کارهای مهندسی مشغول بوده است.

رکورد تماشای تلویزیون

کالیفرنیا: 2آمریکایی با 86ساعت و 37دقیقه تماشای یک انیمیشن معروف، رکورد تماشای تلویزیون را به‌خود اختصاص دادند. جرمی‌فرانکو 22ساله و کارین‌شریو 33ساله هر دو‌ از ایالت کالیفرنیا و طرفدار دوآتشه انیمیشن سیمپسون‌ها‌ بدون اینکه بخوابند بی‌وقفه به تماشای این مجموعه پرداختند. آنها اجازه داشتند غذا بخورند و آشامیدنی بنوشند اما نباید می‌خوابیدند. آنها نیز برای شکستن این رکورد و البته به دست آوردن 10هزار دلار جایزه آن پلک روی پلک نگذاشتند و سرانجام موفق شدند این رکورد جهانی در تماشای تلویزیون را از خود به جای بگذارند.

اعتیاد به ارتفاع

مسکو: پسری که به کار‌های خطرناک در ارتفاع اعتیاد دارد از لبه بلندترین برج‌های مسکو آویزان می‌شود و از خود عکس می‌گیرد. هر چند ممکن است ماموران پلیس روسیه این جوان 22ساله را دستگیر کنند اما او به گفته خود از آنجا که به این کار اعتیاد دارد توان دست بر داشتن از ارتفاع را ندارد. پولاتوف در این باره می‌گوید: اگر ظرف چند روز یک کار مهیج و ترسناک روی ارتفاع انجام ندهم دچار افسردگی می‌شوم. به گفته شاهدان وی به ارتفاع کمتر از 100متر توجهی نمی‌کند و اغلب ساختمان‌هایی که وی از آنها آویزان می‌شود یا روی لبه آنها بالانس می‌زند ارتفاعی بیش از 100متر دارند.

زندگی با نیمی از سر

فلوریدا: اگر یکی از اقوام و آشنایان آقای رودریگز آمریکایی پیش از این گفته باشد که می‌خواهد سر به تن وی نباشد، باید گفت که نیمی از آرزوی او برآورده شده است زیرا رودریگز پس از اینکه در حالت غیرعادی شروع به رانندگی کرد دچار تصادف شد و جراحان مجبور شدند نزدیک به نیمی از مغز و جمجمه وی را جدا کنند. وی در باره شیوه تصادف خود می‌گوید: فقط یادم می‌آید که هنگام تصادف از شیشه جلو به سمت بیرون پرتاب شدم و با سر به زمین برخورد کردم. وی که گویا حسابی سرش به سنگ خورده گفته که دیگر از مواد‌مخدر و مشروبات الکلی رویگردان است.

کد خبر 160892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز