سه شنبه 27 شهریور 1397 | به روز شده: 14 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 21:31:43 | کد مطلب: 161003 چاپ

18 فعالیتی که نامزدها نباید انجام دهند؛ خط قرمزهای تبلیغاتی

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
وزارت کشور 18 فعالیتی غیرمجاز که نامزدهای انتخابات مجلس در روند تبلیغات باید از آن پرهیز کنند را معرفی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، ستاد انتخابات کشور، 18 فعالیت را به عنوان فعالیت «غیرمجاز» در زمینه تبلیغات انتخابات مجلس نهم اعلام و خط قرمزهای تبلیغات انتخابات مجلس نهم را مشخص کرد.

18 مورد از خط قرمزهای تبلیغات انتخابات مجلس نهم در جدول زیر قابل مشاهده است: 

1

  • استفاده از هرگونه پلاکارد (به منظور تبلیغات به نفع یا علیه کاندیدا)، پوستر و دیوارنویسی

2

  • راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن...

3

  • استفاده از عکس خارج از قالب تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور و کارت و نیز چاپ آن در قطع بزرگتر از ابعاد 10×15 سانتیمتر

4

  • اعلام نظر شخصیت‌ها در تأیید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیتشان و عدم ارائه مدارک کتبی مربوط با امضای آنها به هیأت اجرایی

5

  • دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغات انتخاباتی در مراکز بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها و هر یک از مناطق شهرداری در شهرهای بزرگ

6

  • درج اعلام حمایت مجامع و گروه‌های هر حوزه انتخابیه در آثار تبلیغاتی مجاز، بدون وجود مستند مکتوب نزد نامزد و نصب هرگونه آثار تبلیغاتی توسط اقشار، گروه ها، احزاب و جمعیت ها مبنی بر حمایت از نامزدهای انتخاباتی (با درج تصویر یا اسامی نامزدها و ...)

7

  • انتشار مطالب غیر واقعی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین در مطبوعات، نشریات، خبرگزاری‌ها و ...

8

  • تبلیغ علیه داوطلبان نمایندگی در مطبوعات، نشریات خصوصی، خبرگزاری‌ها و ...

9

  • خودداری از چاپ فوری پاسخ نامزد (ذینفع در بندهای الف و ب) توسط نشریه، روزنامه، خبرگزاری مربوطه

10

  • تبلیغ علیه داوطلبان دیگر از سوی داوطلب یا طرفداران وی غیرمجاز

11

  • تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی (حتی به صورت درج آگهی) در نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها، شهرداریها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها، نهادها و موسساتی که به هر مقدار از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.

12

  • انجام فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها از صدا و سیما و منبر خطابه نماز جمعه یا هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد.

13

  • استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها، نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می کنند.

14

  • نصب و الصاق هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه تبلیغاتی به طور کلی (بجز محل هایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بدین منظور در نظر می گیرند)

15

  • تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی و نام مسئول آن به فرمانداری یا بخشداری

16

  • فعالیت تبلیغاتی کارمندان دولت در ساعات اداری، برگزاری و دعوت داوطلبان انتخاباتی از مردم جهت شرکت در گردهمایی یا همایش

17

  • تشکیل جلسه سخنرانی تبلیغاتی قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات

18

  • محو یا پاره نمودن آگهی تبلیغاتی مجاز نامزدها که در محل مجاز، در زمان قانونی تبلیغات، الصاق گردیده است.

 

در همین زمینه: