مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

این منشور در تاریخ 17آذر 1386 در راستای تحقق سند چشم‌انداز، تهیه و تدوین شده و شهرداری تهران خود را متعهد به سیاست‌ها و راهبردهای علمی- پژوهشی 10گانه زیر که به‌عنوان«منشور علمی شهرداری تهران» قلمداد می‌شود کرده است.

شهردار تهران نیز با ابلاغ این منشور به همه مدیران کل ستادی و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران، تأکید کرده است: رعایت مفاد این ابلاغیه و سیاست‌ها و رویکردهای مندرج در آن باید در کلیه شئون، برنامه‌ریزی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد. این سیاست‌ها و راهبردهای علمی- پژوهشی عبارتند از:

1 - ایجاد ساز‌و‌کارهای لازم جهت بهره‌مندی مستمر و نهادمند از «خردجمعی» شهروندان به‌ویژه در عرصه ابتکارات و نوآوری‌ها.

2- مبتنی ساختن کلیه فعالیت‌های خود به دستاوردهای علمی و پژوهشی و کاربست فناوری‌های نوین با رویکرد جهادی به‌عنوان آغاز «جهاد علمی در حوزه مدیریت شهری» و نظارت دائمی بر آن.

3 - بهره‌بردن از نظام مدیریت دانش به‌عنوان یک نهاد (یا سازمان) دانایی‌محور در جهت تحقق هدف آرمانی دستیابی به «رتبه اول علمی در منطقه».

4 - ایجاد فرهنگ و انگیزه لازم برای کاربست مدل‌های علمی و معتبر و پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و سطحی‌نگری با هدف طراحی و عملیاتی‌کردن مدل «توسعه پایدار شهری».

5- اولویت‌دادن به مطالعات و پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور که بهبود مستمر کیفیت زندگی شهروندان را در پی داشته باشد.

6 - تقویت و گسترش کمی و کیفی مراکز و مؤسسات تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری و تأمین امکانات و اعتبارات مورد نیاز.

7 - برقراری ارتباط و تعامل گسترده با اندیشمندان، مجامع علمی، دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر مطالعاتی داخل و خارج و حداکثر استفاده از قابلیت‌ها و دستاوردهای آنها با نشست‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها و تجلیل و قدردانی از زحمات و خدمات آنان.

8- آموزش دائمی و ارتقای مستمر دستاوردهای پژوهشی و ارائه خدمات برتر شهری.

9 - مستند‌سازی‌ تجارب موفق حوزه مدیریت شهری در کلیه سطوح سازمانی شهرداری تهران و تبادل و قابل دسترس نمودن آن برای همه دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان.

10- ایجاد و توسعه پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز(بانک‌های اطلاعاتی و مراکز داده‌پردازی) به خصوص پایگاه‌های اطلاعاتی هوشمند به‌منظور تأمین اطلاعات و خدمات علمی مورد نیاز محققان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی در جهت ارتقای علوم و فنون مدیریت شهری و تعامل با شهروندان و ارائه خدمات کارآمد به آنها.

کد خبر 161071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز