همشهری آنلاین: رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه اختلاف اصولگرایان مردم انقلابی را دچار تزلزل می‌کند گفت: اگر می‌خواهید انقلاب بماند در کنار روحانیت باشید و در مقابل روحانیت حزب درست نکنید.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در مراسم اولین یادواره شهید محلاتی، با اشاره به آخرین دیدار خود با شهید محلاتی قبل از شهادت وی اظهار کرد: اول اسفند روز پرخاطره و تلخی برای من است، چراکه در آن روز خبر ناگوار شهادت محلاتی را شنیدیم.

وی با بیان این‌که «باید شکرگزار این باشیم که در دورانی به دنیا آمدیم که دوران انقلاب است» افزود: ورود در این دوران بی‌مقدمه نبوده است و یکی از مقدمات آن وجود خود امام و تربیت شاگردان بود. امام (ره) علاوه بر ارتباطی که با مردم داشتند عده‌ زیادی شاگرد و عالم ربانی تربیت کردند.

مهدوی‌کنی با بیان این‌که «در انقلاب مردم دو دسته بودند» گفت: یک عده مبارز و بعد مسلمان بودند به این معنا که اصالت برای آن‌ها در مبارزه بود. اما یک عده‌ دیگر مسلمان بودند و بعد انقلابی شدند، کسانی که انقلابی بودن برای آن‌ها اصالت دارد، وقتی ولایت حرفی بزند که خلاف میل آن‌ها باشد آن را نمی‌پسندند، لذا بسیار مهم است که ما اول اسلام را بپذیریم. نظام ما نظام ولایی و اسلامی است و انقلابی صرف نیست.

وی ضمن بیان خاطراتی از شهید محلاتی افزود: آنچه برخی را ماندگار کرده است، اخلاص و صداقت آن‌ها بوده و ما روحانیون نیز هر جا که باشیم در صورتی موثر خواهیم بود که اخلاص داشته باشیم و عملمان قولمان را تصدیق کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برادران روحانی، نمی‌خواهم جسارت کنم، اما اگر می‌خواهید موثر باشید باید عالم ربانی باشید و اخلاص و صداقت داشته باشید.

مهدوی‌کنی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: مراقبت باشید که ممکن است کسانی در انتخابات بخواهند به نام انتخابات، دیگران را به اسم دین و انقلاب تخریب کنند. رهبری فرمودند که رقابت اشکالی ندارد، اما تاکید کردند که تخریب نیز نباید کرد. این‌که برخی برای بزرگ کردن خودشان دیگران را بزنند ولایت مداری نیست. مبادا گاهی انقلابی شویم به این معنا که از ولایت جلو بیافتیم.

مهدوی‌کنی که بر وحدت جریان‌های اصولگرا تاکید داشت، گفت: من فکر می‌کردم که دوستان اصولگرا و انقلابی همه دور هم جمع شویم و با هم حول محور ولایت سینه بزنیم و زیر پرچم امامت و ولایت جمع شویم. من نمی‌گویم که پست‌های بالا را به همه کس بدهیم، اما به برادران توصیه می‌کنم که باید جوری رفتار کنیم که مردم را جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم در این چند روز باقی‌مانده نیز نیز جا دارد که مومنین دور علم ولایت جمع شوند.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: چند روز پیش که در مشهد بودم جوانی از من درباره‌ جبهه پایداری پرسید من پاسخ دادم که آن‌ها خیلی خوب هستند. دوباره سوال کرد که چرا آن‌ها را قبول ندارید گفتم من قبول دارم، آن‌ها ما را قبول ندارند. من تا به حال جایی نگفته‌ام که آن‌ها را قبول ندارم. می‌گویم بیایید همدیگر را قبول کنیم.

مهدوی‌کنی در ادامه با بیان این‌که «روحانیت نقش پدر را دارد» افزود: من اعتقادی به حزب ندارم، اما در زمان انقلاب دوستان من مانند آیت‌الله شهید بهشتی، باهنر، آقای هاشمی و مقام معظم رهبری در حزب بودند، ولی ما هرگز با هم دعوا نداشتیم و در بسیاری از انتخابات حتی با یکدیگر همکاری می‌کردیم و به تیپ همدیگر نمی‌زدیم، معتقدم حتی‌المقدور مومنینی که دور انقلاب هستند دور یکدیگر جمع شوند. اختلاف سلیقه‌ها در مجلس خوب است، اما اگر به تیپ هم بزنیم مردم را متزلزل می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید انقلاب بماند در کنار روحانیت بایستید در مقابل روحانیت حزب درست نکنید. اگر روحانیت را کنار بگذارید انقلاب که هیچ اسلام نیز از بین می‌رود.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیت‌الله مهدوی کنی با اهدای لوحی به خانواده شهید محلاتی از این خانواده تقدیر کرد.

کد خبر 161087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز