همشهری‌آنلاین: موضوع کهریزک را رها نکرده‌ایم، پسر من خاتمی را قبول نداشت و به میرحسین موسوی رای نداد، جنایت کهریزک شرمندگی ملی داشت، کارنامه احمدی‌نژاد رفوزگی ندارد، من و خانواده‌ام در انتخابات 12 اسفند رای می‌دهیم و ... از مهمترین مطالبی است که روح الامینی در یک نشست در دانشکده پرستاری دانشگاه تهران مطرح کرد.

عبدالحسین روح‌الامینی در نشستی با موضوع جریان‌شناسی نهمین دوره انتخابات مجلس که با نام «چراغ مه‌شکن» از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشکده پرستاری دانشگاه تهران برگزار شد مطالبی را در زمینه انتخابات مجلس و حوادث پس از انتخابات 88 و ماجرای کهریزک و اتفاق ناگواری که برای پسرش رخ داد توضیحاتی را ارائه کرده است که در جدول زیر می‌خوانید:

1

  • در حال حاضر تخریب رقبا و خود را اعلی‌علیین جلوه دادن و دیگران را اسفل‌السافلین دانستن، بسیار پررنگ است.

2

  • هم‌اکنون عرصه سیاست در ایران یک اتاق شیشه‌ای کدر است و هر کس یک لایه روی این اتاق کشیده است، چراکه گروه، رفیق و قبیله خودش را مدنظر داشته است. عارضه سیاسی ما، حاکم بودن مدارهای قبیلگی است.

3

  • نظام‌های سیاسی ایران به دلیل خلأ احزاب گسترده و قوی در چهارراه انتخابات فهرست، ائتلاف و جبهه ارایه می‌دهند. هرچند مردم مثل همیشه تاریخ به وظیفه‌شان به خوبی عمل می‌کنند و مشارکت در انتخابات بالا خواهد بود، ولی مشارکت حداکثری در هر دوره‌ای پیام خاص خود را دارد. با توجه به مسائل غبارآلود اتفاقات سال 88 و مسائلی که به دنبال جهل و فرافکنی به آن دامن زده شد، اختلافات داخلی مورد توجه قرار گرفت و از آن طرف نیز ما با تهدید و تحریم جدی روبه‌رو هستیم و وقتی که یک جامعه بخواهد در قبال این عوامل بایستد باید منسجم باشد و یکپارچه عمل کند؛ حال اینکه گروهی به این مسائل توجه نمی‌کنند.

4

  • به نظر من پیکره کلی اصولگرایان و تفکر اصولگرایی و نه قبیله اصولگرایی همچنان ادامه پیدا می‌کند و مشارکت مردم در سراسر کشور میزان بالایی خواهد داشت. عده‌ای پشت نقاب ارزش‌ها و کلمات مقدس با پسوند ایران اسلامی و انقلاب اسلامی، ارزش‌ها را به سخره می‌گیرند. این نپختگی در عرصه سیاسی ما باید ریشه‌یابی شود، نظام سیاسی، حزبی و انتخاباتی ما خام است و متناسب پیشرفت‌ها در عرصه سازندگی، سیاسی و اجتماعی رشد کافی نکرده است.

5

  • تجربه نشان داده است که در تهران لیست‌ها حرف اول را می‌زنند. آدم سیاسی در مقام پیشگو نیست، ولی گویا اصولگرایان در حال پوست‌اندازی هستند و ممکن است در اردوگاه موسوم به اصولگرایی فضای دیگری متفاوت از گذشته رقم بخورد یا اینکه یک فضای ترکیبی شکل بگیرد؛ اما به هر ترتیب، دانشجوی ما قبیله‌ای رأی نخواهد داد.

6

  • ما اصولگرایان در حال پوست‌اندازی هستیم. بعضا دوستان اصولگرای ما، عامل و حامل‌های خوبی برای نیت‌های روحانیت ما نبوده‌اند؛ افزون بر اینکه وقتی ما به پیشواز تغییرات نمی‌رویم، تغییرات از ما عبور می‌کند و انتخابات آینده از جریانات عبور خواهد کرد و شاهد یک پوست‌اندازی خواهد بود.

7

  • من به عنوان یکی از آسیب‌دیدگان جنایت کهریزک، ‌این جنایت را رها نکردم و رها هم نمی‌کنم و وظیفه‌ام را انجام خواهم داد، ولی باید دانست ضربه‌ای که به نظام در آن زمان خورد بیشتر از این حرف‌هاست. برخی افراد مسائل را اصلی و فرعی نکردند و حب و بغض‌هایشان را ملاک قرار دادند اما ما به برکت عاشورا و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و عنایات مردم، از این مسائل گذر کردیم.

8

  • نمی‌شود به دلیل ناملایمات یا جنایاتی که در کهریزک اتفاق افتاد، عرصه را رها کنیم. خیلی‌ها در دوران جنگ و انقلاب ناملایمات دیدند. شما مثلا فردی مثل شهید احمدی‌روشن را ببینید که به خاطرش چهار هزار نفر تغییر رشته دادند. چرا ما با افتخار، راهی را که دیگران آمده‌اند، ادامه ندهیم و آن را رها کنیم؟ جواب نسل آینده را چگونه خواهیم داد؟

9

  • من و پسر من به آقای رضایی رأی دادیم. پسر من اصلا آقای خاتمی را قبول نداشت. در مورد آقای میرحسین هم از لج بعضی‌ها، بحث‌هایی داشت ولی به میرحسین هم رأی نداد.

10

  • یک نفر در جایی به من گفت که چرا شما از مسئله کهریزک گذشتید؟ به او گفتم من به طور جدی در حال پیگیری از قوه قضاییه هستم و در این رابطه، من و خانواده‌ام با مقام معظم رهبری دیدار خصوصی داشتیم و ایشان نسبت به ما ابراز لطف داشتند. حالا مگر من باید در خیابان فریاد بزنم؟ من در حال پیگیری هستم و این موضوع در چند شعبه در حال پیگیری است. ضمن اینکه من تنها نیستم و خانواده‌های دیگری هم در این قضیه بوده‌اند. خداوند به ما لطف کرد و تاکنون سرافراز بوده‌ایم و ان‌شاءالله عاقبت‌به‌خیر شویم و کنترل و تعادل خود را از دست ندهیم.

11

  • جنایت کهریزک برای دست‌اندرکاران شرمندگی ملی داشت و امیدواریم یک زمان ابعاد آن جنایت منتشر شود. جنایتی که در کهریزک رخ داد، کار خوبی از جهت آزرده ‌خاطر کردن و یادآوری و شرمندگی ملی نبود. شما می‌توانید جزییات آن را در اینترنت پیگیری کنید.

12

  • من و خانواده‌ام رأی می‌دهیم و تا آخرین نفس ایستاده‌ایم؛ نه اینکه نفهمیم و فشار به ما وارد نشود ولی اصلی که طی آن، این ملت بعد از صد سال به جایی رسیده، حایز اهمیت است.

13

  • اگر بخواهم سرجمع بگویم، آقای احمدی‌نژاد در برخی مواقع ضریب منفی می‌گیرد البته افراد و جریانات را باید در جمع دید. آقای احمدی‌نژاد در سفرهای استانی مبدع بود و کار بزرگی انجام داد و ان‌شاءالله دولت آینده با رفع نقاط ضعف این کار را ادامه دهد. همچنین مقاومت در بحث هسته‌ای و پیاده‌ کردن منویات نظام در این بحث از دیگر نقاط مثبت ایشان است؛ اما اصل قرار دادن برخی مسائل حاشیه‌ای، از جمله مواردی است که ان‌شاءالله ایشان در یک سال باقی مانده پاسخگوی آن خواهند بود.

14

  • جمع کارنامه آقای احمدی‌نژاد مثبت است اما نمره‌اش بالا نیست. من نمره رفوزگی هم به او نمی‌دهم، چراکه بی‌انصافی است و بی‌انصافی در قضاوت، بد است. انصاف سیاسی می‌گوید در بحث کارنامه احمدی‌نژاد، باید کارنامه دولت نهم و دهم را هم دید. به هر ترتیب، احمدی‌نژاد جرأت کرد کادر بسته مدیریتی کشور را تکان دهد، ولی برخی جابجایی‌ها حرکات خوبی نبود و ناامیدی جوانان یکی از پیامدهای منفی این حرکات است.

15

  • {نفاق در بین مسئولان} ما دچار دنیازدگی شده‌ایم و این موضوع از دوران پس از جنگ آغاز شد. از دوره سازندگی تا اصلاحات، دنیازندگی‌مان در بسیاری برهه‌ها، موجب شد تا دچار عوارضی شویم و رفتارمان شفاف نباشد. در این صورت، حرف و عمل‌مان با هم فرق کرد و باید دانست هر چقدر این دو با هم فرق داشته باشند آثار بدی دارد اما به هر ترتیب ما به لحاظ سرمایه اجتماعی ذخیره بسیاری داریم.

16

  • حتما آزادی بیان هست و شما شاهد هستید برای نخستین‌بار رییس قوه اجرایی را به مجلس احضار می‌کنند.

17

  • من حتما به افرادی در لیست پایداری و برخی افراد در جبهه متحد رأی می‌دهم و به برخی از افراد هم در این دو لیست رأی نخواهم داد و برخی‌شان را حتی اگر ببینم موآخذه خواهم کرد.

18

  • طرفداران کثیر اصلاحات در انتخابات شرکت می‌کنند و در بسیاری از شهرستان‌ها افراد شاخص آنها حضور دارند. اگر در روزهای آتی، سردمداران این جناح به میدان نیامدند و لیست ندادند، شما اسم من را عوض کنید. دعا کنید آنها بیایند تا اشتباهاتشان را جبران کنند.

(منبع: ایسنا)

کد خبر 161290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز