چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر از شما بخواهند که کبابی خوشمزه، مقوی و ارزان بپزید حتما معترض خواهید شد که اصلا کباب ارزان وجود دارد!؟ ولی مطمئن باشید با گوشت و مواد افزودنی مانند قارچ و مواد دیگر می‌شود کبابی پخت که همین ویژگی‌ها را داشته باشد.

کباب گوشت و قارچ

مواد لازم برای 5 عدد کباب

گوشت چرخ‌کرده: 250 گرم

جعفری: 50 گرم

قارچ: 100 گرم

تخم‌مرغ: یک عدد

پیاز: یک عدد

نصف یک فلفل دلمه‌ای

گوجه‌فرنگی: 3 عدد

ادویه کبابی به میزان لازم

مقداری نمک، فلفل و آویشن

کره به مقدار لازم

طرز تهیه:

1 - پیاز را پوست کنده و بشویید. آن را با رنده ریز رنده کرده و در کاسه‌ای بزرگ بریزید.

2 - گوشت چرخ‌کرده را به پیاز افزوده و مخلوط کنید. جعفری را هم خرد کرده، به مایه گوشت و پیاز اضافه کنید. ادویه، نمک و فلفل را هم به ترکیب اضافه کرده، ورز دهید.

3 نصف یک عدد گوجه‌فرنگی را رنده کرده و به مایه کباب اضافه کنید، یک تخم‌مرغ هم شکسته به مواد بیفزایید. حالا همه مواد را با هم ترکیب کرده و خوب ورز دهید.

کباب گوشت و قارچ

4 - ظرف مورد نظر را آماده کرده، با مقداری روغن ته آن را چرب کنید. فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

5 - از مایه کباب به اندازه یک نارنگی برداشته، در دست شکل دهید و در ظرف چرب شده بگذارید. همه مایه کباب را به این ترتیب به فرم دلخواه درآورده و در ظرف بچینید.

6 - فلفل دلمه‌ای را هم ریز خرد کنید،

قارچ‌ها را شسته و ورقه ورقه برش بزنید. گوجه‌فرنگی را هم شسته آن را هم ورقه ورقه کنید. روی کباب‌ها را با گوجه‌فرنگی‌ ، قارچ‌ و فلفل دلمه‌ای بپوشانید.

7 - در آخر کار روی هر کباب به اندازه یک قاشق مرباخوری کره بگذارید و با کمی نمک، فلفل و پودر آویشن مزه‌دارش کنید. روی ظرف را با فویل یا در ظرف بپوشانید. ظرف را در فر (طبقه وسط) قرار دهید.

8 - بعد از 15 دقیقه در ظرف را برداشته و 20 دقیقه دیگر کباب‌ها را بدون در حرارت دهید.

همشهری آشپزی مثبت - شماره 18

کد خبر 161325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز