همشهری آنلاین: رییس اتحادیه قالیشویان با اشاره به گرمی بازار در آستانه‌ نوروز ضمن اعلام قیمت‌های مصوب گفت: با وجود بالا‌بودن هزینه‌ حامل‌های انرژی اکثر واحد‌ها از هوای آزاد برای خشک‌کردن قالی استفاده می‌کنند و با توجه به مساعد‌نبودن هوا، تحویل قالی زمان‌بر بوده و بین هفت تا 10 روز طول می‌کشد، مگر این‌که واحدی گرم‌خانه داشته باشد.

قاسم میرزایی توصیه کرد: تمام مسائل فروش باید نوشته و ذکر شود که فرش رنگ داده یا خیر و معیوب است یا نه. هم‌چنین حتما قبل از امضاء، فاکتور مطالعه شود و بدون مطالعه امضاء نشود.

وی تاکید کرد: مردم از طریق سامانه 118 و یا اتحادیه‌ قالیشویان تهران از مجاز‌بودن قالیشویی اطمینان پیدا کنند تا دست واسطه‌ها کم شود. از سوی دیگر باید توجه داشت که هنگام بروز مشکل در صورتی که قالیشویی مجاز باشد، اتحادیه می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

رییس اتحادیه قالیشویی هم‌چنین با تاکید بر این‌که شهروندان با قیمت‌های پایین وسوسه نشوند، چرا که کار قانونی نیست و یا اجحاف می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌ شست‌وشوی قالی باید طبق نرخ مصوبه اتحادیه محاسبه شود؛ قالی باید متر شود و دقیقا طبق متراژ هزینه‌ها محاسبه و قالی چهار متری نباید، 6 متر محاسبه شود.

میرزایی با تاکید بر توافقی‌بودن نرخ شست‌وشوی قالی‌های نفیس (قالی ابریشم) افزود: هزینه‌ کارهایی چون دارکشی، پرداخت، رنگ‌برداری، لکه‌برداری و ... به صورت توافقی محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر مساعد‌نبودن آب و هوا گفت: هر سال در این موقع، همین مشکل را داریم، ترافیک کاری نیز بسیار است، بنابراین شست‌وشوی قالی زمان‌بر است، اما اگر تحویل قالی بیش از 10 روز طول بکشد، حتما مشکلی پیش آمده است.

رییس اتحادیه قالیشویان هم‌چنین افزود: در صورتی که افراد فرش‌های خود را درخانه بشویند، ممکن است فرش‌های ماشینی تمیز نشوند، هزینه‌ مصرف آب بالا می‌رود که مرقون به صرفه نیست و از سوی دیگر به خاطر شیمیایی‌بودن رنگ فرش دستباف، ممکن است این فرش‌ها رنگ دهند و در صورت آسیب‌رسیدن، از قیمت فرش کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق اتحادیه پیگیری کنند، اظهار کرد: در صورت بروز مشکل مردم می‌توانند با شماره‌های 55637062 و 55803113 تماس بگیرند، شکایات رسیدگی و کارشناسی می‌شود.

قیمت‌های مصوب شست‌وشوی فرش با شامپو به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

شست‌وشوی قالی ماشینی متری: تا 1800 تومان

شست‌وشوی قالی دستباف معمولی متری: 2800 تا 3000 تومان

شست‌وشوی موکت متری: 800 تومان

شست‌وشوی موکت پرزدار متری: 1000 تومان

ایاب و ذهاب: 6000 تومان.

نرخ شست‌وشو با تاید 20 درصد کمتر از قیمت شست‌وشو با شامپو است.

کد خبر 161843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز