سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرخوری و افراط در مصرف غذاهای پرکالری ترشح انسولین را افزایش می دهد و به تدریج سبب کاهش پاسخ بدن به انسولین،‌ افزایش مقاومت و در نتیجه افزایش قند خون می شود.

غذاهای پر کالری و افزایش قند خون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر پریسا ترابی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ، ‌ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ بیماری قند یا دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز مواد غذایی در بدن است که به علل مختلف بروز می‌کند و دارای درجات مختلف کمبود انسولین یا عدم پاسخ بدن به انسولین است.

وی افزود:‌ دیابت در بسیاری از موارد ناشناخته مانده و گاهی به شکل اتفاقی با انجام آزمایشات روتین خون یا ادارار کشف می‌شود.

دکتر ترابی در خصوص علائم هشداردهنده دیابت گفت: تشنگی، خشکی دهان، برافروختگی صورت، تهوع،‌دردهای شکمی، سرد و خشک شدن پوست، درد در پشت پا و ضعف بیش از حد از جمله این علائم است.

وی نقش چاقی در ابتلا به دیابت را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: دیابت نوع 2 همراه با چاقی است و کمی فعالیت و تحرک بدنی نیز سبب کاهش پاسخ بدن به افزایش قند خون می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: چاقی اغلب در بزرگسالان دیابتی قبل از ظهور بیماری، مشاهده شده است و عملا دیده می شود که افراد دارای وزن طبیعی یا تا حدی کم وزن کمتر مستعد ابتلا به بیماری دیابت هستند.

به گفته دکتر ترابی، عادات غذایی بد و ناکافی به اضافه پرخوری و نداشتن فعالیت‌های بدنی ممکن است زمینه را برای تظاهر علائم بیماری دیابت آماده سازد.

کد خبر 162038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز