همشهری آنلاین: قائم مقام گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید خودرو ریو در ایران خبر داد.

ریو

محمد سعید فلاحی اظهار کرد: به دنبال اجباری شدن نصب کیسه هوا روی خودروهای سواری تصمیم گرفته شد که تولید ریو در ایران متوقف شود.

وی با بیان این‌که تاکنون فعالیت خط تولید بدنه این خودرو به‌طور کامل متوقف شده است،‌ خاطرنشان کرد: البته همواره فاصله زمانی بین توقف فعالیت خط تولید بدنه یک خودرو با خط مونتاژ نهایی آن وجود دارد و به همین دلیل خط مونتاژ نهایی ریو جهت مونتاژ تعداد محدود باقی ‌مانده همچنان فعال است که البته فعالیت این خط نیز به زودی متوقف خواهد شد.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: به این ترتیب عرضه‌ ریو در بازار ایران به مرحله پایانی خود نزدیک شده و خطوط تولید این خودرو نیز جمع‌آوری خواهد شد.

فلاحی در خصوص چگونگی سرویس‌دهی به خودروهای ریو در حال تردد در کشور، تصریح کرد: این شرکت طبق تعهد صورت گرفته تا10 سال آینده وظیفه پشتیبانی و تامین قطعات این خودرو را بر عهده خواهد داشت.

بر اساس گزارش ایسنا، طبق قانون قرار بود تولید خودروهای سواری فاقد کیسه هوا از ابتدای دی ماه سال جاری متوقف شود. در این میان شرکت کیا نیز اعلام کرده بود که به دلیل عدم جانمایی در زمان طراحی، اجازه نصب کیسه هوا روی خودرو ریو را نخواهد داد و به این ترتیب مسئولان سایپا تصمیم گرفتند تولید این خودرو در ایران را متوقف کنند.

ریو در جدول کیفیت خودروها همواره جزو 10 تا 12 خودرو برتر قرار داشته و در بین خودروهای هم قیمت خود در رده‌های نخست کیفیت قرار داشته و از تقاضای بالایی نیز در بازار برخوردار بوده است. قیمت کارخانه‌ای این خودرو در حال حاضر حدود 14 میلیون و 500 هزار تومان است.

کد خبر 162591
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز