همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای برای ذخیره سازی کالاها در فاز دوم هدفمندی داشته است اعلام کرد: براین اساس، شرکت بازرگانی دولتی ایران در کنار بخش خصوصی به ذخیره‌سازی گوشت، مرغ، برنج، شکر و روغن می‌پردازد.

مهدی غضنفری در حاشیه همایش هم اندیشی دولت و اصناف در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت به تازگی مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن، به وزارت صنعت معدن و تجارت اجازه داده شده است تا اگر نیاز باشد در کنار بخش خصوصی بتواند ذخیره سازی کالاها را انجام دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سئوال مهر افزود: بر این اساس، شرکت بازرگانی دولتی ایران اجازه خواهد داشت تا ذخیره‌سازی اقلامی همچون گوشت، مرغ، روغن، برنج و شکر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: مصوبه دولت تأکید کرده که کالاها همچون گذشته زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گیرد و اگر قرار است تسهیلات بانکی ارائه شود از طریق فروش کالاهای ذخیره سازی شده اقساط آن بازپرداخت شود.

ذات بخشنامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمتهاست و اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود که در عوامل قیمت تمام شده تغییری ایجاد شود حتما بنگاه می‌تواند موارد را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارجاع دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تأیید اختلاف قیمت موجود میان خودرو در نمایندگی‌ها و بازار آزاد، اظهار داشت: هم اکنون اختلاف نظری میان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و خودروسازان در مورد نحوه قیمت گذاری وجود دارد که شب گذشته نیز جلسه‌ای با حضور هر دو طرف برگزار شد تا بتوان به جمع بندی نهایی در مورد قیمت گذاری خودرو دست یافت.

وی اظهار داشت: انتظار از خودروسازان این است که به حذف سفته بازی در بازار کمک کنند، چرا که اگر آنها خوب عمل کنند این سفته بازی پایان خواهد یافت.

غضنفری تأکید کرد: دو قیمتی در بازار خودرو پذیرفتنی نیست و تلاش دولت این است که مشکلات ثبت سفارش برخی قطعات خودرو از میان برداشته شود.

غضنفری با اشاره به اینکه قیمت حامل‌های انرژی برای بخش صنعت در جلسات کارشناسی نهایی شده است، گفت: این قیمت‌ها هم اکنون قابلیت اطلاع رسانی ندارد،چرا که باید به تأیید نهایی دولت برسد ولی تلاش شده قیمت حاملهای انرژِی در بخش تولید به صورت ترجیحی اعمال شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه در خصوص سهمیه بندی‌های ارزی در بخشهای مختلف اظهار داشت: تمامی وارد کنندگانی که کالای خود را بر اساس ثبت سفارش وارد کنند می‌توانند از ارز 1226 تومان بهره‌مند شوند اما اولویت برای اختصاص ارز به کالاهای اساسی داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: این به این معنا است که اگر چندین پیشنهاد بر روی دریافت ارز بر روی کانتر بانک‌ها قرار داشته باشد حتما اولویت با ال سی یا حواله‌هایی خواهد بود که مربوط به واردات کالاهای اساسی یا مواد اولیه است.

غضنفری ادامه داد: هم اکنون فهرستی از کالاها وجود ندارد که در صورت آزاد بودن واردات آنها ارز 1226 تومان دریافت نکنند اما در این میان اولویت با واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه است.

کد خبر 162840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز