چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش مجموعه «فیل در تاریکی» با آثاری از هنرمندان معاصر ایرانی تا 10 خردادماه در ایالت هاریانای هند ادامه دارد.

عکاسی

به گزارش ایسنا، این آثار با نمایشگاه‌گردانی امیرعلی قاسمی در بنیاد هنری Devi به نمایش درآمده و شامل عکس‌های متنوعی از 52 هنرمند معاصر ایرانی می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، شادی قدیریان، پیمان هوشمندزاده، رضا آرامش، صادق تیرافکن، سمیرا علیخان‌زاده، غزاله هدایت، گوهر دشتی، محسن راستانی، عباس کوثری و نیوشا توکلیان،ایمان افسریان،نازگل انصاریان،باربد گلشیری،کتایون کرمی،رامین و رکنی حائری‌زاده،ژینوس تقی‌زاده و ... به نمایش گذاشته شده‌ است.

امیرعلی قاسمی آثار هنری به نمایش درآمده را از میان آثار ایرانی مجموعه‌ «Lekha and Anupam Poddar» برگزیده است که یکی از مهمترین مجموعه‌های هنر معاصر در هند محسوب می‌شود انتخاب کرده است که آثار نقاشی، عکاسی، ویدئو، چیدمان و مجسمه‌سازی را از کشورهای جنوب آسیا در برمی‌گیرد.

در این نمایشگاه هر کدام از هنرمندان با الهام از شعر معروف مولانا با عنوان «فیل در تاریکی»، آثارشان را که به نوعی به بیان تحولات اجتماعی و هنری در ایران طی یک دهه‌ی گذشته می‌پردازد به نمایش گذاشته‌اند و هر هنرمند با بررسی یک رویداد، وضعیت یک شی را با دیدن آن از زاویه خاص و نه به عنوان یک کل اثری آفریده است.

همچنین نمایش این مجموعه در هند همزمان با ارائه نمایشگاه گروهی پوسترهای طراحان گرافیک ایران با عنوان «پرشیانیسیمو» به انتخاب مجید عباسی است که پیش از این در موزه هنرهای معاصر فورت کالینز در کلرادو و دانشگاه «قبرس» به نمایش درآمده بود.

نمایش این آثار تا 10خرداد ماه در هند ادامه دارد.

 

کد خبر 163593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز