همشهری آنلاین: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش و روانی ترافیک به دلیل افزایش حجم سفر و ظرفیت تردد در تعطیلات نوروز 91 در محورهای مواصلاتی کشور از 25 اسفند سالجاری تا 14 فرودین سال 91 محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور در محورهای پر ترافیک کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی برون شهری کشور ممنوع است.

 در تمامی محورهای برون شهری از 25 اسفند سالجاری تا 14 فرودین سال 91 ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود که بر اساس آن عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل از وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

 محور کرج - چالوس

 تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

 همچنین تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 الی 24 روزهای 4 و 12 و 13 فروردین 91 از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 الی 24 در این روزها از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

 محور هراز

تردد انواع تریلر در محور هراز کماکان ممنوع است و تردد انواع کامیون و کامیونت به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز چهارشنبه 24 اسفند تاساعت 1 بامداد روز شنبه پنج فروردین و از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردین تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردین از تهران به آمل و بالعکس ممنوع است.

 تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 13 الی 24 روزهای 4 و 12 و 13 فروردین از رودهن به آب اسک ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 24 در این روزها از آب اسک تا رودهن بصورت یکطرفه خواهد بود.

 محور فیروز کوه

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز شنبه 27 اسفند تا ساعت 24 روز شنبه پنج فروردین و همچنین از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردین تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردین از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

 محور قزوین - رشت

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز یکشنبه 28 اسفند تا ساعت 1 بامداد روز شنبه پنج فروردین و همچنین از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردین تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردین از قزوین به رشت و بالعکس ممنوع است.

 محور قدیم ساوه - همدان

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز یکشنبه 28 اسفند تا ساعت 24 روز چهارشنبه دو فروردین و همچنین از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردین تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردین از ساوه تا سه راهی دخان و بالعکس ممنوع است.

 محورهای اردبیل - آستارا،‌ اردبیل - سراب و خلخال به اسالم و بالعکس

بنابراعلام پلیس راه ناجا، تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا ساعت 24 روز یکشنبه 13 فروردین 91 از محورهای محورهای اردبیل - آستارا،‌اردبیل - سراب و خلخال به اسالم و بالعکس ممنوع است.

 محورهای مشهد - قوچان، مشهد - نیشابور و سبزوار و بالعکس

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای 27 و 28 و 29 اسفند و نیز روزهای 11 و 12 و 13 فروردین در محورهای محورهای مشهد - قوچان، مشهد - نیشابور و سبزوار و بالعکس ممنوع است.

  محور چمن بید - بجنورد - شیروان و بالعکس

 همچنین تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای 27 و 28 و 29 اسفند و نیز روزهای 11 و 12 و 13 فروردین در محورهای محور چمن بید - بجنورد - شیروان و بالعکس ممنوع است.

 محورهای بانه - سقز - سنندج و مریوان و بالعکس

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای 27 و 28 و 29 اسفند و نیز روزهای 11 و 12 و 13 فروردین در محورهای محورهای بانه - سقز - سنندج و مریوان و بالعکس ممنوع است.

 محور گلوگاه - گرگان - جنگل گلستان - چمن بید و بالعکس

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای 27 و 28 و 29 اسفند و روزهای 3 و 4 و 11 و 12 و 13 فروردین در محور محور گلوگاه - گرگان - جنگل گلستان - چمن بید و بالعکس ممنوع است.

 محورهای اصلی استان بوشهر

تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 7 روز شنبه 27 اسفند تا ساعت 24 روز جمعه چهارم فروردین و نیز از ساعت7 روز پنجشنبه 10 فروردین تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردین در محورهای استان بوشهر ممنوع است.

 محورهای اصلی استان اصفهان

 تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 7 روز شنبه 27 اسفند تا ساعت 24 روز جمعه 4 فروردین و نیز از ساعت هفت روز پنج‌شنبه 10 فروردین تا ساعت 24 دوشنبه 14 فروردین در محورهای اصلی استان اصفهان ممنوع است.

 محورهای گچساران - بهبهان، گچساران - نور آباد و یاسوج - بابا میدان و بالعکس

 همچنین تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا ساعت 24 روزهای 27 و 28 و 29 اسفند و نیز روزهای 10 و 11 و 12 و 13 فروردین در این محورها ممنوع است.

 محورهای سلفچگان - قم جاده قدیم کاشان - قم و جاده قدیم تهران - قم

تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای جمعه و یکشنبه مورخ 3 و 13 فروردین در این محورها ممنوع است.

 محور بندرعباس- سیرجان و بالعکس

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای 27 و 28 و 29 اسفند و نیز روزهای 10 و 11 و 12 و 13 فروردین در این محورها ممنوع است.

 محور سیرجان - بافت

 تردد انواع تریلر و کامیون به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 تا 24 روزهای 12 و 13 فروردین در محور سیرجان - بافت ممنوع است.

 محورهای اصلی شمال استان سیستان و بلوچستان

 تردد وسایل نقلیه باری سنگین به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 21 مورخ 24 اسفند تا یکم فروردین و نیز تاریخ‌های 3 و 4 و 11 و 12 فروردین از محورهای زاهدان - زابل، زاهدان - نهبندان و زابل - نهبندان و بالعکس ممنوع است.

تردد موتورسیکلت و وسایل نقلیه باری سنگین به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 5 تا 22 روز یکشنبه 13 فروردین از کلیه محورهای اصلی شمال استان سیستان و بلوچستان ممنوع است.

 تردد وسایل نقلیه باری سنگین به استثنا حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 18 تا 24 مورخ 24 اسفند تا 14 فروردین 91 از محور زاهدان - خاش و بالعکس ممنوع است.

 محدودیت‌های جابجایی محمولات ترافیکی

 بنابر اعلام پلیس راه، جابجایی محمولات ترافیکی در تمامی راه‌های اصلی برون شهری کشور از تاریخ 25 اسفند تا پایان روز 15 فروردین ممنوع است و در روزهای 6 و 7 و 8 و 9 فروردین نیز تنها برای محمولات ترافیکی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مرجع صادر کننده مجوز عبور محموله صادر می‌‌شود.

 در محورهایی که ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه باربری در آنها صورت می‌گیرد، رفت و آمد وسایل نقلیه مذکور از ساعت23 تا 7 روز بعد در اینگونه محورها مجاز است مگر اینکه به علت معاذیر فنی و ترافیکی و با تشخیص رییس قرارگاه پلیس راه استان امکان تردد وسایل نقلیه باری در یک محور و یا محورهایی موقتا مقدور نباشد.

 در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قراردگاه‌های پلیس راه با هماهنگی پلیس راه ناجا به صورت مقطعی و موضعی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌کند و در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش بینی نشده در محورهای مواصلاتی بین استانی، رییس قرارگاه پلیس راه استان با روسای قراردگاه پلیس راه استان‌های همجوار و ادارات کل راه‌ و ترابری و حمل و نقل و پایانه‌های استان‌های مربوطه هماهنگی لازم به عمل آورده و پس از کسب مجوز از پلیس راه ناجا نسبت به اعمال محدودیت و ممنوع مورد نیاز اقدام لازم به عمل می‌آورد.

رانندگان وسایل نقلیه باربری و حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی هنگامیکه فاقد بار هستند در محورهایی که محدودیت تردد تریلر، کامیون و کامیونت اعمال شده مجاز به تردد نیستند.

 همچنین رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در طول مسیر محدودیت در حرکتند، موظفند به نحوی برنامه ریزی و تردد کنند که قبل از ساعت اجرای محدودیت از جاده عبور کنند در غیر این صورت از حرکت آنان جلوگیری خواهد شد.

 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

کد خبر 163647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز