همشهری آنلاین: آخرین اطلاعات درباره ترافیک، مسدود و بازگشایی محورهای کشور و وضعیت آب و هوا در برخی مناطق اعلام شد که مسافران نوروزی می‌توانند با مطالعه آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، وضعیت راه‌ها و مسیرهای مختلف کشور در زیر به نقل از خبرگزاری‌ها و اطلاعیه‌های پلیس آمده است. ضروری است مسافران نوروزی با اطلاع از این اخبار زمینه سفری راحت را برای خود و خانواده فراهم کنند.

  • محورهای ایرانشهر- نیکشهر، ایرانشهر- خاش و ایرانشهر- چابهار در استان سیستان و بلوچستان به علت وزش شدید باد و طوفان شن از ساعت 6 صبح روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی مسدود شد.
  • همچنین محورهای بم - زاهدان و بم - ایرانشهر در استان کرمان که به علت وزش شدید باد و طوفان شن مسدود شده بود، در ساعت هفت صبح روز دوشنبه با تلاش مامورین راهداری و پلیس راه بازگشایی شد.
  • براساس این گزارش، محورهای زابل - نهبندان - زابل زاهدان - زاهدان خاش در استان سیستان و بلوچستان که به علت وزش شدید باد طوفان شن مسدود شده بود در ساعت 6 صبح روز دوشنبه بازگشایی شد.
  • محور شاهرود - آزادشهر در استان سمنان نیز که به علت کولاک شدید، یخبندان و عدم دید کافی مسدود شده بود در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح روز دوشنبه بازگشایی شد.
  • سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی کرمان اعلام کرد: وزش توفان شن روز یکشنبه در بیشتر نقاط این استان، مانع از ورود و خروج مسافران نوروزی شد. محمدمهدی افضلی دوشنبه با اعلام این خبر گفت: وضعیت نامساعد آب و هوایی روز گذشته موجب تاخیر در انجام پروازها و مسدود شدن سه محور مهم مواصلاتی کرمان - زاهدان، ‌کرمان- یزد و کرمان - خراسان جنوبی شد. وی با اشاره به اینکه توفان روز گذشته با سرعت 120 تا 160 کیلومتر بیشتر شهرستان‌های استان کرمان را درنوردید، گفت: ستاد تسهیلات نوروزی کرمان تمهیدات ویژه‌ای را برای اسکان فوری مسافران نوروزی اندیشیده و بکار گرفته است.
  • وزش باد و سرمای شدید مسافران نوروزی در استان سمنان را غافلگیر کرد. دمای هوا در این استان با کاهش بیش از 13 درجه در 24 ساعت اخیر که همراه با باد شدید بود، مسافران عبوری از این استان را غافلگیر کرد. دیشب و بامداد دوشنبه نقاط مختلف استان سمنان شاهد وزش شدید باد بود، به طوری که هواشناسی استان سرعت آن را در دامغان بیش از 82 کیلومتر و در سمنان بیش از 46 کیلومتر در ساعت اعلام کرد. راه‌های استان سمنان به لحاظ واقع شدن در مسیر مشهد در دو روز اخیر شاهد ترافیکی نیمه سنگین و روان بود. 
  • رییس ایمنی حریم راه‌های خراسان رضوی اعلام کرد: تردد در گردنه تیوان درگز و محور تربت حیدریه - مشهد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است. علی رجایی روز دوشنبه گفت: در مسیر تربت حیدریه - مشهد هم بویژه گردنه‌ها به علت برودت هوا و یخ زدگی، جاده لغزنده است و رانندگان عبوری از این مسیر باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند. وی با بیان اینکه این مسیر هم اینک شن و نمک پاشی شده است، افزود: امیدواریم ظرف یکی، دو ساعت آینده این مسیر بطور کامل باز شود. اکثر محورهای شمالی استان شب گذشته شاهد بارش شدید برف بود و برخی مسیرهای کلات، نیشابور، مه ولات، باغچه، فریمان، تربت جام - باخرز و گردنه‌های تیوان و کبکان در محور درگز و سرولایت تا صبح امروز همچنان شاهد بارش برف بود. به گفته وی، وضعیت سایر مسیرهای استان عادی و ترافیک در آنها روان است.
  •  رییس اداره هواشناسی شهرستان جیرفت گفت: توفان با سرعت 75 کیلومتر امروز دوشنبه این شهرستان را درنوردید. فهیم شریفی دوشنبه افزود:براساس پیش بینی انجام شده، وزش توفان در شهرستان جیرفت امروز و فردا ادامه دارد و اوج وزش پایان امروز خواهد بود. گرد و غبار شدید علاوه بر کاهش دید موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شهرستان جیرفت و مسافران در آستانه سال جدید شده است. 
  • محور ایرانشهر در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد. پلیس راهور ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محور ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان که مسدود شده بود بازگشایی شد. محور ایرانشهر- نیکشهر، ایرانشهر- خاش و ایرانشهر- چابهار در استان سیستان و بلوچستان که به علت وزش شدید باد طوفان شن مسدود شده بود در ساعت 11 امروز 29 اسفند ماه با تلاش ماموران راهداری و پلیس بازگشایی شد.
  • پلیس راه استان البرز اعلام کرد: اکنون وضعیت ترافیک در محور کرج - قزوین بعد از پل حصارک کرج روان است.
  • ترافیک در محور کرج - چالوس روان است و رفت وآمد در این مسیر عادی است.
  • رییس پلیس راه استان سمنان ترافیک در محور تهران - مشهد در محدوده استان سمنان را نیمه سنگین توصیف کرد و بر رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان تاکید کرد. سرهنگ علیرضا رضوی خبیر گفت: ترافیک در این مسیر در حال افزایش است و احتمالا در ساعات عصر شاهد ترافیک سنگینی در این محور باشیم.

 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) بطور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور (جوی و ترافیکی) و امداد رسانی احتمالی به همه هموطنان عزیز است.

کد خبر 163931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز