همشهری‌آنلاین: قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه برنامه های فرهنگی و هنری مدیریت شهری ویژه ایام نوروز از برگزاری جشن های بزرگ انقلاب اسلامی در برج میلاد، 22 منطقه شهر تهران و 15 ورودی پایتخت به صورت متمرکز و برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی در 374 محله تهران به منظور گرامیداشت روز جمهوری اسلامی خبر داد

جشنواره بزرگ جمهوری اسلامی در پایتخت برگزار می شود

به گزارش تهران سما، حجت الاسلام امرودی، قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه های اجرایی شهرداری تهران در ایام تعطیلات نوروز و روز 12 فروردین ماه، ابراز داشت: در سال جاری مجموعه فعالیت های شهرداری تهران در قالب «بهار، فصل رویش و بیداری» نامگذاری شده است و همزمان با نو شدن طبیعت در فصل بهار، شهرداری تهران نیز برنامه های گسترده ای را ویژه شهروندان و مسافران نوروز تدارک دیده است که نقطه اوج آن در پنج شنبه آخر سال گذشته و روز 12 فروردین خواهد بود.

وی یادآور شد: شهرداری تهران در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه مساجد، ایجاد بوستان های جدید، نظافت شهر و پاکیزگی مساجد، فضاسازی شهری، و تجهیز پارک ها اقدامات گسترده ای را انجام داده است، همچنین اداره کل امور ایثارگران در بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، در حوزه رفتار شهروندی در قالب دیدار از سالمندان و صله ارام و همچنین دستگیری از خانواده فقرا و نیازمندان در این ایام فعال بوده اند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: در حوزه ورزشی پارک ها و بوستان های شهر در یک اقدام وسیع به ست های ورزشی و وسایل ورزش شهروندی مجهز شده و همچنین مسابقات متنوعی نیز در سطح هزار و 800 بوستان شهر تهران برگزار شد.

برگزاری 22 جشن بزرگ به مناسبت روز 12 فروردین

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به شعار شهرداری تهران در فصل بهار اشاره کرد و گفت: همزمانی بیداری اسلامی و بهاری که در کشور های عربی بر اساس انقلاب ها و روشنگری رخ داد، شادی بهار امسال را مضاعف کرد، بنابر این برنامه های شهرداری تهران نیز بر اساس همین شعار و با سه محور «نو شدن در فصل بهار»، «جشن پیروزی انقلاب اسلامی» با عنوان رویش، و «جشن انقلاب های منطقه» با عنوان بیداری دنبال می شود.

وی تاکید کرد: در راستای برنامه های بهار، فصل رویش و بیداری، با توجه به اینکه 12 فروردین ماه در این ایام قرار گرفته و اساس انقلاب در این زمان رخ داده است، فعالیت های خاص تبلیغاتی در سطح شهر تهران با محوریت «رویش» و تمرکز بر دوازدهم فروردین ماه انجام خواهد شد.

امرودی همچنین اظهار کرد: در این تبلیغات به یادآوری خاطرات و اتفاقات روز 12 فروردین پرداخته خواهد شد و تابلو های شهری، عرشه های پل ها، بیلبورد ها و معابر عمومی از روز دهم فروردین ماه، تبلیغات خود را در حوزه گرامیداشت یاد و خاطره 12 فروردین و همچنین شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، آغاز می کنند.

به گفته امرودی در ایام نوروز نیز تبلیغات محیطی و شهری به موضوع رفتار های شهروندی اختصاص داشته است.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشنواره بزرگ روز جمهوری اسلامی در شهر تهران خبر داد و گفت: به مناسبت روز جمهوری اسلامی جشن های بزرگ منطقه ای در سطح 22 منطقه شهر تهران در بوستان ها و یا مساجد شهر و با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

مشاور شهردار تهران در ادامه عنوان داشت: در سطح محلات نیز در 374 محله شهر تهران فعالیت های ویژه ای به منظور گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و در قالب نمایشگاه فرهنگی و هنری، برگزاری همایش و دعوت از گروه های هنری در روز 12 فروردین پیش بینی شده است.

برگزاری جشنواره بزرگ جمهوری اسلامی در برج میلاد با حضور 20 هزار شهروند تهرانی

وی خاطر نشان ساخت: امسال در برج میلاد ویژه برنامه ای از ساعت 9 صبح تا 8 شب تدارک دیده شده است که در این برنامه 80 غرفه فرهنگی، هنری، نقالی، تئاتر و ... در نظر گرفته شده و همچنین نمایشگاه های مختلفی درباره انقلاب اسلامی، روز جمهوری اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است.

به گفته امرودی ویژه برنامه برج میلاد به مناسبت روز جمهوری اسلامی از ساعت 15:30 دقیقه روز دوازدهم فروردین با حضور گسترده مردم در محوطه برج میلاد برگزار شده و شهرداری تهران اقدامات لازم برای میزبانی از 20 هزار شهروند تهرانی در قالب مجموعه فعالیت های هنری، فرهنگی، اجرای زنده سرود های انقلابی، نمایش های مختلف و ... را انجام داده است.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به دیگر برنامه های برج میلاد تهران اشاره کرد و گفت: طیف گسترده ای از برنام ههای تفریحی، ورزشی، مسابقات و سرگرمی در محوطه و طبقات مختلف برج میلاد برگزار می شود و تمامی سالن های مجموعه برج میلاد نیز در این ایام درگیر نمایش های مختلف فیلم، تئاتر و برگزاری اجتماعات هستند.

جشن های 12 فروردین در 15 کمپ ورودی تهران برگزار می شود

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین به برنامه های فرهنگی شهرداری تهران ویژه مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در 15 ورودی شهر تهران محل استقرار کمپ های ویژه ای برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است که در این کمپ ها، کانون های سلامت شهر تهران به ارایه خدمات سلامت، آموزش های شهروندی و تست اولیه سلامت و قند خون مسافران می پردازند.

وی تاکید کرد: همچنین در این کمپ ها نسبت به توزیع بروشور های ویژه ای به منظور معرفی شهر تهران و فعالیت های گسترده شهرداری به منظور توسعه مراکز فرهنگی، سینماها، کانون های محله و خدمات شهری اقدام خواهد شد.

امرودی خاطر نشان ساخت: حضور و استقرار علما در کمپ های ورودی شهر تهران به منظور پاسخگویی به شهروندان و ارایه خدمات مشاوره ای از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده ویژه مسافران است.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: سامانه ای نیز در این کمپ ها برای مردم تدارک دیده شده است تا از فعالیت های هنری، نمایشگاه ها، مسابقات مختلف و غرفه های فرهنگی در روز 12 فروردین ماه استفاده کنند.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین به ویژه برنامه های اجرایی در پایانه های برون شهری اشاره کرد و گفت: مسافرانی که از اتوبوس استفاده می کنند، فیلم های تولید شده از سوی شهرداری تهران را در اتوبوس های خود تماشا خواهند کرد و همچنین سی دی های آموزش های شهروندی به صورت فیلم و انیمیشن در اتوبوس ها برای مسافران به نمایش گذاشته خواهد شد.

امرودی در عین حال عنوان داشت: سی دی های صورتی نیز در قالب یک برنامه 4 ساعته شاد به منظور ارایه آموزش های شهروندی در خروجی های شهر تهران توزیع می شود تا مسافرانی که از تهران خارج می شوند، بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

بازدید 22 هزار نفر از تورهای تهران گردی نوروزی

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه از راه اندازی 7 گذر گردشگری در تهران قدیم از میادین امام خمینی، بهارستان، صادقیه، راه آهن و تهرانپارس خبر داد و گفت: در این میادین، هر روز ساعت 10 صبح گشت ها و تورهای نوروزی تهران گردی به صورت تور یکروزه مستقر است که نسبت به معرفی اماکن تاریخی و تفریحی شهر تهران به شهروندان و مسافران اقدام می کنند.

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: تا کنون بیش از 22 هزار نفر از همشهریان و مسافران نوروزی تهران از تورهای تهران گردی شهرداری استفاده کرده اند و به همراه راویان، راهنمایان و افراد آشنا به تهران قدیم و مراکز گردشگری، از نقاط دیدنی و تاریخی شهر تهران بازدید داشته اند.

وی همچنین به برنامه های گذر فرهنگی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در گذر های فرهنگی نیز هنرمندان صنایع مختلف از جمله شیشه گری، بافت و گلیم بافی، صنایع دستی و مشاغل قدیمی حضور دارند و گروه های مختلف سرود و تئاتر خیابانی نیز به اجرای برنامه می پردازند.

کد خبر 164294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز