پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بازی کامپیوتری و ویدئویی در کنسول‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. یکی از پر استفاده‌ترین وسایل برای انجام بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی امروزه تلفن‌های همراه هوشمند است.

Angry Birds

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بسیاری از شرکت‌های معروف بازی‌سازی دنیا نسخه‌های مخصوصی از بازی‌های خود را برای تلفن‌های همراه طراحی کرده و به بازار عرضه می‌کنند. البته این بازی‌ها بر اساس سیستم عامل به کار رفته در تلفن همراه طراحی و ساخته می شوند.

بازی‌های تحت سیستم عامل ویندوز

  • Minesweeper (مین جمع کن)

یک بازی فکری از شرکت مایکروسافت که ابتدا در نسخه‌های مختلف ویندوز برای کامپیوترهای خانگی عرضه شده است و اکنون به صورت اختصاصی برای تلفن‌های همراه با ویندوز موبایل، خصوصا ویندوز 7 به بازار عرضه شده است. اصول بازی به مانند سابق باقی مانده و تغییر خاصی نداشته است. هدف شما پیدا کردن پیدا کردن مین‌های مخفی شده در زیر هر مربع موجود در صفحه است.

  • Call Of Duty: WORLD AT WAR (ندای وظیفه: جهان در جنگ)

یک بازی اکشن اول شخص از شرکت Activision که از شهرتی جهانی برخوردار است و در ادامه سری معروف ندای وظیفه در سال 2008 میلادی به بازار آمد. این بازی در ابتدا برای کامپیوتری‌های شخصی و سپس کنسول ایکس باکس و پلی استیشن 2 نیز به بازار آمد. اما نسخه‌ای از این بازی نیز توسط شرکت Glu Mobile برای ویندوز موبایل به بازار آمد. داستان بازی و شکل کلی آن در نسخه مربوط به موبایل هیچ تغییری نداشته است و به شکل همان نسخه اصلی طراحی و ساخته شده است.

بازی‌های تحت سیستم عامل iOS

  • NBA Jam

یک بازی جذاب ورزشی برای سیستم عامل iOS که بر روی تلفن‌های همراه شرکت اپل نصب شده است. این بازی برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 ساخته شده بود و در سال 2010 برای سیتم عامل iOS نیز به بازار آمد. از جمله نقاط قوت این بازی کیفیت بالای گرافیکی و استفاده از تصاویر 3 بعدی برای طراحی چهره بازیکنان است. حرکات مخصوص ورزش بسکتبال نیز به شکل بسیار جالبی در این بازی شبیه سازی شده است.

  • Angry Birds (پرنده های خشمگین)

بدون شک یکی از موفق‌ترین بازی‌های ارائه شده برای تلفن‌های همراه، سری پرنده‌های خشمگین است که توسط شرکت فنلاندی Rovio Mobile برای سیستم عامل iOS طراحی و ساخته شده است. داستان این بازی به این گونه است که تعدادی پرنده برای پس گرفتن تخم‌های خود از گروهی از جانوران به مبارزه می‌پردازند. در محبوبیت و موفقیت این بازی همین بس که 12 میلیون نسخه از این بازی برای سیستم عامل iOS تاکنون به فروش رفته است.

 بازی پرندگان خشمگین رکورد 140 میلیون دانلود را زد more

بازی‌های تحت سیستم عامل Android

  • Death Worm (کمر مرگ)

یک بازی شبیه‌سازی که در آن شما کنترل یک کرم زشت و مرگبار را به عهده می‌گیرید. در این بازی شما وظیفه‌ای جز تخریب و نابودی ندارید و بایستی این کرم زشت و بدون چشم را به گونه‌ای هدایت کنید و آن را از زیر زمین به روی زمین و بالعکس منتقل کنید. محبوبیت این بازی به اندازه‌ای بالا بود که نسخه‌های دیگری از این بازی برای سایر سیستم‌های عامل نیز طراحی و ساخته شد.

  • Apparatus (دستگاه‌ها)

یک بازی جالب که قوه ابتکار شما را به کار می‌اندازد. شما در این بازی یک سری ماشین‌های ابتدای دست به ساخت یک سری سازه بزنید. شاید در نگاه اول این بازی برای شما ساده بیاید. ولی اشتباه نکنید، شما لحظات بسیار سختی را در این بازی تجربه خواهید کرد و مجبور خواهید شد که برای تکمیل سازه‌های مورد نظر تلاش بسیاری را صورت دهید.

کد خبر 164310
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز