همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران آماده پذیرایی از همشهریان در روز 13 فروردین و روز طبیعت است گفت: تمامی بوستان‌های شهری و پارک‌های جنگلی نظافت شده‌اند.

nature

nature

به گزارش تهران سما، مجتبی عبدالهی در تشریح اقدام‌هایی که در این روز اجرایی می‌شود می افزاید: در روز طبیعت در بوستان‌های بزرگ شهر از جمله بوستان ولایت، بوستان لاله، ملت و ... نماز جماعت برپا خواهد شد ،همچنین تمامی نمازخانه‌ها برای انجام فریضه نماز آماده سازی می‌شوند.

عبدالهی اضافه می‌کند: برای جلوگیری از آتش سوزی و پیشگیری از حوادث احتمالی در بوستانهای جنگلی اجاق سیار نصب خواهد شد و هیزم نیز در کنار آن قرار می گیرد تا همشهریان با خیالی آسوده به تهیه غذا بپردازند.

وی ادامه می‌دهد: تامین آب آشامیدنی جهت استفاده همشهریان از دیگر اقداماتی است که در پارکهای جنگلی انجام می‌شود.

عبدالهی از استقرار مخازن موقت زباله در سطح پارکها خبر می دهد و می گوید: واحدهای بهداشتی سیار نیز در پارکهای بزرگ جنگلی نصب می شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای تامین امنیت خانواده ها در بوستانهای شهر یگانهای ویژه انتظامی و اجراییات شهرداری تهران درسطح تمامی پارکها مستقر می شوند تصریح می کند: هماهنگی های لازم جهت استقرار اورژانس تهران نیز انجام شده است.

عبدالهی اضافه می کند: نیروهای شرکت شهر سالم و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این روز به ارائه خدمات می پردازند.

وی از استقرار 370 تیم آتش نشانی در مبادی ورودی و خروجی شهر ،بوستانها و مناطق ییلاقی و ...خبر می دهد و می افزاید: شهرداری تهران در تلاش است تا با ارائه خدمات و فراهم کردن امکانات روز طبیعت بدون هیچ حادثه ای برگزار شود و شادابی و نشاط ویژه ای به شهروندان ببخشد.مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت : 1870 بوستان شهری و ده ها بوستان جنگلی پیرامون شهر تهران، پذیرای شهروندان تهرانی در روز طبیعت خواهند بود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران نیز با بیان اینکه به غیر از بوستان های شهر ، حاشیه سبز بزرگراه ها نیز در روز طبیعت در اختیار شهروندان گذاشته خواهد شد، از بهسازی بوستان ها ، ترمیم قطعات فضای سبز و انجام عملیات به زراعی را از جمله تمهیدات صورت گرفته در راستای کاهش خسارت به فضای سبز نام برد و ادامه داد : از شهروندان نیز تقاضا داریم دقت و توجه بیشتری در نگهداری فضای سبز داشته باشند و به ویژه هنگام ترک محل استقرار خود از خاموش بودن آتش افروخته شده اطمینان حاصل کنند.

مهندس علی محمد مختاری همچنین به برخی اقدامات در نظر گرفته شده در روز طبیعت اشاره کرد و گفت : استقرار مخازن زباله در مقابل در ورودی بوستان ها ، نصب واحدهای بهداشتی سیار در بوستان های بزرگ جنگلی ، آماده سازیس نمازخانه در بوستان های بزرگ جنگلی و فرامنطقه ای ،نصب اجاق های سیار و تهیه هیزم در بوستان های جنگلی ، استقرار اورژانس تهران و اورژانس شرکت شهر سالم شهرداری در بوستان های فرامنطقه ای ، تامین آب آشامیدنی در بوستان های جنگلی و.. از جمله تمهیدات لازم درروز طبیعت است.

همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در تشریح اقدامات انجام شده توسط این سازمان می گوید:3 دستگاه اتوبوس بازیافت در 3 منطقه تهران در روز 13 فروردین ماه مستقر می شود و گروههای نمایشی موضوع تفکیک زباله از مبدا را به شهروندان آموزش می دهند.

محمد فیاض از توزیع 250 تن کیسه زباله درسطح مناطق برای جمع آوری زباله ها خبر می دهد و می افزاید: 120 هزار بروشور آموزشی نیز برای تفکیک زباله در این روز توزیع می شود تا گامی در جهت فرهنگ سازی در این خصوص برداشته شود.

به گفته فیاض مخازن زباله در تمامی بوستانها تعبیه شده است تا مشکلی برای نبود مکان برای زباله وجود نداشته باشد.

کد خبر 164328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز