گروه شهری: افزایش کلینیک‌های گل و گیاه از 52 باب به 123 مرکز در کل شهر، اجرای طرح فضای سبز در حاشیه بزرگراه چمران تا بوستان ولایت، کاشت گسترده درخت در تمام معابر پایتخت و احداث بیش از 120 باب بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بخشی از برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در سال‌جاری هستند.

علی محمد مختاری، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این مطلب به همشهری گفت: این سازمان برای سال 91 برنامه‌های گسترده‌ای را تهیه و تنظیم کرده است تا سرانه فضای سبز تهران به ازای هر شهروند به 15 مترمربع برسد که این مقدار حداقل سرانه بین‌المللی فضای سبز است. وی در تشریح دیگر اقدامات این سازمان برای توسعه فضای سبز پایتخت خاطر‌نشان کرد: در سال‌جاری بیش از 3هزار هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز تهران در اطراف پایتخت انجام خواهد شد که تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارد. همچنین درختان سازگار با اقلیم تهران به‌صورت وسیع در معابر و بوستان‌های پایتخت کاشته می‌شوند.

مختاری همچنین به طرح شناسایی درختان پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: سال قبل طرح شناسنامه‌دار کردن درختان خیابان ولیعصر و سپس طرح واکاری درختان چنار با بن بالا در آخرین روزها صورت گرفت. امسال نیز پلاک‌کوبی الکترونیکی برای درختان 44خیابان و 22بوستان پایتخت انجام خواهد شد. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تعداد کلینیک‌های گل و گیاه نیز با رشد چشمگیر به تعداد ناحیه‌های پایتخت خواهد رسید تا شهروندان از خدمات 123 کلینیک ایجاد شده تا پایان سال بهره‌مند شوند. برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه در اردیبهشت و مهرماه نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال 91 است.

کد خبر 165595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز