مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از احتمال افزایش تعرفه قیمت معاینه فنی از سال 86 خبر داد.

محمد رضا امیری صفت افزود: لایحه‌ای به شهرداری ارائه شده تا در شورای شهر مطرح شود و در صورت تصویب، تعرفه معاینه فنی خودرو بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد.
 
وی به مراجعه 594 هزار و 279 دستگاه خودروی سبک از ابتدای سال جاری تا بهمن 85 به مراکز معاینه فنی خودرو اشاره کرد و گفت:از ابتدای امسال از 5/2 میلیون موتورسیکلت فقط 85 هزار موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کرده اند.

در طرح کاهش آلودگی هوای تهران بحث معاینه فنی خودرو یکی از محورهای اصلی محسوب می‌شود و امروزه جزء سیاست‌های اصلی کلانشهرهای دنیا است.

محمد رضا امیری صفت گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش سفرهای بروی شهری بحث ایمنی خودروها بسیار مورد اهمیت است  و مراکز معاینه فنی خودرو می توانند نقش به سزایی در کاهش تصادفات و خسارات داشته باشند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خاطر نشان کرد: در صورتی که در ایام نوروز با افزایش مراجعات مواجه باشیم ساعات کار مراکز معاینه فنی را افزایش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: داشتن برگه معاینه فنی خودرو الزامی است و نداشتن آن تخلفات ترافیکی محسوب می شود.

وی همچنین به مراجعه تاکسی ها به مراکز معاینه فنی خودرو اشاره کرد و افزود: با همت شهرداری تهران 12 هزار و 700 تاکسی از اواسط آذر 85 به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کرده اند همچنین موظف هستیم در برنامه چهارم توسعه 26 خط مراکز معاینه فنی خودرو را به 80 خط افزایش دهیم .

وی از ساخت یک مرکز معاینه فنی خودرو در منطقه 20 شهرداری تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 الی 40 درصد این کار انجام شده و در فصل اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه یک سوم خودروهای تهران برگه معاینه فنی خودرو دارند گفت: بررسی ها نشان می دهد 10 درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه می‌کنند در سیستم ترمز نقص دارند و در صورت عدم مراجعه این امر می تواند تهدید جدی و خطرناکی محسوب شود همچنین 34 درصد مردودی ها در مراکز معاینه فنی خودروهایی هستند که مشکل گازهای آلاینده دارند.

کد خبر 16561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز