گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از سال1391 به‌عنوان سال نهادینه‌شدن مقوله تعمیر و نگهداری و حفظ زیرساخت‌های ‌عمرانی شهر به‌عنوان سرمایه‌های‌ ملی یاد کرد.

سیدمازیار حسینی که در نخستین نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه شهرداری تهران در سال91 سخن می‌گفت، با تاکید ‌بر اینکه پرونده عملیات ‌لکه‌گیری و درزگیری بزرگراه‌ها و معابر شهری باید در نیمه نخست امسال بسته‌شود، اظهار داشت: نگهداری و بهسازی معابر یک نیاز همیشگی و مستمر است و از این‌رو باید با آموزش عوامل ‌اجرایی، استفاده‌ از تجهیزات‌مناسب، مصالح استاندارد و مد نظر قراردادن روش‌های علمی اجرا شود و منطبق ‌بر دستورکار و اولویت‌بندی باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ماه‌های تیر، مرداد و نیمه‌نخست شهریورماه را به‌لحاظ شرایط آب و هوایی و کاهش بارترافیکی، مناسب‌ترین زمان برای اجرای طرح‌های ‌وسیع‌ بهسازی سطح‌معابر دانست و با تاکید بر نقش آموزش‌صحیح پیمانکاران و استفاده مناسب از دستورالعمل‌ها در ارتقای کیفیت‌معابر، خاطرنشان کرد: سال91 باید مقطعی برای بهبود حس‌عمومی شهروندان نسبت به موضوع آسفالت باشد.

وی با اشاره ‌به اقدامات انجام ‌شده در قالب طرح استقبال از بهار سال1391، جایگزینی لکه‌گیری هندسی معابر با شیوه‌های ‌سنتی را یکی‌از دستاوردهای‌موفق این طرح خواند و یادآورشد: از این پس در تمام عملیات بهسازی‌معابر، لکه‌گیری رویه‌آسفالت باید در قالب یک شکل‌هندسی منظم محاط‌شده بر سطح چاله و با عمق‌مناسب انجام‌شود و در این زمینه می‌توان از نظارت و یاری تمامی شهرونـدان تهرانـی بهره‌مند شد.

وی از شهروندان درخواست کرد تا اگر در سطح کوی و محله‌خود ملاحظه‌نمودند که روشی ‌غیر از روش فوق به مورد‌اجرا گذاشته‌می‌شود، حتما دست‌اندرکاران ذی‌ربط در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری را از طریق سامانه 137 در جریان قراردهند تا به‌موضوع به‌طور دقیق رسیدگی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شناسایی دقیق نیازها و اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی در سطح مناطق را مستلزم حضور‌میدانی پررنگ دست‌اندرکاران امر دانست و با اشاره به‌اینکه از‌ امسال با واگذاری ‌بودجه‌مربوطه، مسئولیت نگهداری بزرگراه‌ها به شهرداری‌مناطق واگذار شده، از معاونان فنی و عمرانی مناطق خواست با برنامه‌ریزی صحیح، تهیه اطلاعات وضع‌موجود و بهره‌گیری از پیمانکاران توانمنـد، در افزایـش سطـح‌کیفی معابـر شهـری کوشا باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقای‌کیفی خدمات HSE در پروژه‌های ‌عمرانی سال‌جاری، ابراز ‌امیدواری کرد که با همه‌جانبه‌نگری و دقت بیشتر در این مقوله‌حساس، احتمال بروز سوانح در روند ‌اجرای پروژه‌ها تا حد ممکن کاهش‌‌ یابد و کارگاه‌های ‌عمرانی‌ محیطی امن برای کارکنان و ‌مجاوران آن باشد.

کد خبر 166421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز