گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: طلب بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از دولت قسط‌بندی شد.

بازنشستگی

ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که مرحله دوم مطالبات بازنشستگان این صندوق در نیمه دوم خرداد ماه پرداخت می‌شود.قسط اول این طلب در روز آخر اسفندماه پارسال به حساب بازنشستگان واریز شد، دقیقا در آخرین روز کاری اسفند پارسال شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که بخشی از طلب بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به حساب آنان واریز شد.

براساس خبری که ساعت 21 روز 28‌اسفند ماه 1390 روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرار گرفت، نخستین مرحله مطالبات به حساب 830 هزار بازنشسته کشوری واریز شد.در این خبر آمده بود، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی گفت: با همت و مساعدت رئیس‌جمهور نخستین مرحله مطالبات امشب به حساب 830 هزار بازنشسته کشوری واریز خواهد شد. او تاکید کرده ‌بود که کل میزان مطالبات بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات وزیران 18 هزار و 300‌میلیارد ریال است که بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری این مبلغ در چند مرحله برای تمامی 830 هزار بازنشسته مشمول پرداخت خواهد شد.

پس از پایان یافتن تعطیلات نوروز گروهی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در تماس با روزنامه همشهری اعلام کردند که مبالغ متفاوتی به حساب‌هایشان واریز شده است. به گفته آنها این مبلغ بین 190 تا 250 هزار تومان بوده است که احتمالا اختلاف بین ارقام به میزان طلب افراد بستگی داشته است، این بازنشستگان همه ساکن تهران بودند اما گویا شهرستانی‌ها از این حاتم‌بخشی محروم ماندند.

از تهران تا شهرستان

به‌نظر می‌رسد که اجرای این قانون از تهران تا شهرستان متفاوت بوده است چراکه اغلب بازنشستگانی که عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند و در شهرهایی به جز تهران ساکن هستند پولی به حسابشان واریز نشده است.بازنشستگان شهرستانی گفته‌اند که تا‌کنون هیچ پولی به‌عنوان پرداخت بخشی از طلب ما از دولت واریز نشده است، ‌هر چند اخبار رسمی در این‌باره منتشر شد اما فیش‌های حقوقی ما نشان می‌دهد که پولی به حسابمان واریز نشده است.آنها با اعتراض نسبت به اینکه درست نبود دولت میان بازنشستگان مختلف تفاوت قائل شود نارضایتی‌شان را نسبت به این تصمیم دولت اعلام کردند.

کاهش ارزش پول

وقتی قرار باشد حجمی از پول خرد شده و به‌صورت اقساط به حساب بازنشستگان واریز شود مسلما آنها متضرر خواهند شد، یکی از بازنشستگان در این‌باره گفت: 5سال از زمان اجرای این قانون گذشته به خودی خود در این زمان پول ما بی‌ارزش شده است حالا با این تصمیم دولت برای پرداخت قسطی به‌نظر می‌رسد که طلب ما بیش از پیش بی‌ارزش شده و از سکه افتاده است.
او تاکید کرد: تصور کنید که 2میلیون تومان پول از جایی طلبکار باشید آن وقت بعد از 4 سال طلبتان را به‌صورت اقساط به شما بپردازند، فکر می‌کنید این پول ارزش دارد؟ در شرایطی که تورم از سال گذشته تا امسال به میزان چشمگیری افزایش یافته تصمیم دولت برای قسط‌بندی کردن طلب ما سبب می‌شود تا ما با مشکلات دیگری روبه‌رو شویم.

کد خبر 166592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز