سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جراحان پلاستیک آمریکایی می‌گویند جراحی زیبایی برای برجسته‌تر نشان دادن چانه در طول یک سال در این کشورمحبوبیت فراوانی یافته است، و سریع‌ترین رشد را در جراحی های زیبایی در میان مردان و زنان را نشان می‌دهد.

implant

به گزارش خبرگزاری فرانسه جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می‌گوید ایمپلنت‌های چانه به خصوص در میان افراد بالای 40 سال رایج شده است.

بر اساس گزارش این جراحان در طول سال 2011 نسبت به سال قبل میزان جراحی برای گذاشتن ایمپلنت چانه بیش از 70 درصد در آمریکا افزایش یافته و بیش از 20 هزار زن و مرد این جراحی را انجام داده‌اند.

مالکولم راس رئیس جامعه جراحان پلاستیک آمریکا در این باره گفت: "چانه و خط فکی از اولین مناطقی در صورت هستند که نشانه‌های پیری را نشان می‌دهند. افراد با جراحی برای گذاشتن ایمپلنت برای برجسته کردن این بخش مانند پوست کشی یا جراحی پلک می‌خواهند ظاهر جوانی‌شان را بازیابند."

او افزود: "از طرف دیگر می‌دانیم که در حالیکه با رواج استفاده از تکنولوژی چت ویدئویی افراد مدت بیشتری به خودشان نگاه می‌کنند، و  ممکن است بیشتر متوجه شوند که خط فکی (لبه فک پایینی‌شان) آنقدرها که می‌خواهند برجسته نیست."

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد ایمپلنت‌های چانه در فاصله سال‌های 2010 تا 2011 نسبت به جراحی برای درشت کردن لب که 49 درصد  و ایمپلنت گونه که47 درصد افزایش داشت، رواج بیشتری پیدا کرده است و فاصله زیادی با پوست کشی معمول صورت دارد که صرفا 5 درصد افزایش یافته است.

داریک آنتل جراح پلاستیک نیویورک می‌گوید مراجعانش از جمله شامل بسیاری از مدیرکل‌های شرکت‌هاست که به ظاهرشان بسیار اهمیت می‌دهند و معتقدند چانه برجسته یک صفت نمادین برای افراد قدرتمند است.

او می‌گوید: "ما می‌دانیم که مدیرکل‌ها به طور معمول بلندقد، جذاب و خوش‌‌قیافه هستند. و نیز می‌دانیم که این گروه افراد معمولا چانه‌های قوی‌تری دارند."

"در نتیجه افراد به طور ناخودآگاه چانه قوی‌تر را با اقتدار، اعتماد به نفس و قابل‌اطمینان بودن مربوط می‌دانند."

آمار جامعه جراحان پلاستیک آمریکا نشان می‌دهد شایع‌ترین عمل جراحی زیبایی برای برجسته کردن یک اندام در سال 2011 در آمریکا  جراحی بزرگ کردن پستان با بیش از 300000 مورد بوده است که نسبت به سال قبل افزایشی 4 درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 166612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز