همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از احداث فضای سبز در بزرگراه امام علی (ع) پس از اتمام فعالیت عمرانی آن خبر داد و گفت: مناطق هفت، 10، 11 و 17 تهران با مشکل کمبود فضای سبز مواجه هستند.

علی‌محمد مختاری در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: هم اکنون در حال طراحی فضای سبز بزرگراه امام علی (ع) هستیم که پس از پایان فعالیت عمرانی در این بزرگراه آن را آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کمبود فضای سبز در برخی از مناطق تهران همچون منطقه هفت، 10، 11 و 17 اظهار داشت: مشکل اصلی ما در این مناطق تملک زمین برای توسعه فضای سبز است.

ایجاد پارک بانوان در چیتگر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال 91، کاشت درخت در معابر تمام مناطق تهران است چرا که باید حداقل فضای سبز لازم یعنی 15 متر مربع را فراهم کنیم.

مختاری از احداث دو بوستان بانوان جدید نیز خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته دو بوستان بانوان در تهران راه اندازی شد که مورد استقبال بانوان تهرانی قرار گرفت به همین دلیل طراحی و ساخت دو بوستان دیگر در سال 91 را در دست مطالعه داریم.

وی گفت: بخشی از بوستان چیتگر به بانوان اختصاص می‌یابد که در سال جاری آن را افتتاح خواهیم کرد.

اجرای طرح بام سبز در خانه شهروندان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره طراحی عمودی فضای سبز در تهران نیز به همشهری آنلاین گفت: تاکنون طرح "بام سبز" در بیش از 150 ساختمان متعلق به شهرداری تهران اجرا شده است.

مختاری با بیان اینکه شهروندان تهرانی نیز باید به این طرح بپیوندند، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم که گونه‌های مختلف گیاهی را در اختیار شهروندان تهرانی که علاقه مند هستند در طرح بام سبز شرکت کنند، قرار دهیم.

کد خبر 166730
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز