چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانمشندان در غاری در جنوب شرقی ایالت نیومکزیکو در آمریکا و در چند کیلومتری پارک ملی حفره‌های کارلزبد حشرات جدیدی شبیه به میگو کشف کرده‌اند.

حشره جدیدی شبیه به میگو

جیم گودبار از دفتر مدیریت زمین و کارشناس ارشد گفت: حشرات جدید تازه کشف شده از گونه دوجورپایان تا پیش از این ناشناخته بودند.

این حشرات نابینا بوده، حدود یک سانتیمتر طول داشته و نیمه شفاف هستند. این دوجورپایان در یک چشمه زیرزمینی داخل غاری که حدود 24 متر از سطح زمین فاصله دارند کشف شدند.

این غار پیشتر نیز مورد بررسی قرار گرفته بود اما این نمونه‌ها تا پیش از آن از آب بیرون نیامده بودند تا اینکه یک تحقیقات زیست شناختی به عنوان بخشی از طرح توسعه معدن پوتاس انجام شد.

گودبار و سایر محققان غار اعلام کردند: جدا از پرتاب موشک به فضا، اعماق زمین یکی از کشف نشده‌ترین مرزهای بشر به شمار می‌رود. از این رو قرار است بررسی‌های بیشتری در این رابطه انجام شود.

این حشره جدید تاکنون نامگذاری نشده است اما مقامات اظهار داشتند که این حشرات با ژن‌های پارابوگیدیئلا (Parabogidiella) که برای نخستین بار در سال 1980 توسط جان هولسینگر با همکاری دپارتمان علوم زیستی دانشگاه اولد دومینیو در ویرجینیا کشف شده همراه بوده است.

دانشمندان درحال حاضر اطلاعات اندکی درباره این گونه جدید دارند و درحال حاضر حدس‌هایی درباره این می‌زنند که این حشرات گوشتخوار هستند یا از باکتری‌ها، مواد معدنی و یا گیاهان تغذیه می‌کنند.

کد خبر 166924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز