همشهری‌آنلاین: معافیت مالیاتی کتابفروشان که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد با واکنش مثبت عضو هیئت مدیره مهمترین نهاد نشر کشور روبرو شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر  محمود آ‌موزگار،دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران  در نوشته‌ای با اشاره به خبر نقل شده از آقای دری با این مضمون که «جناب آقای رییس جمهور طی نامه‌ای به آقای دکتر حسینی وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی اعلام کرده‌اند که کتابفروشان از پرداخت مالیات معافند حتی اگر لوازم التحریر بفروشند.»گفت:از منظر قانونی این دستور ریاست جمهوری منطبق با متن اصل 134 قانون اساسی است که در موارد اختلاف بین وزارتخانه‌ها، تصمیم ریاست جمهوری را قاطع اختلاف بر شمرده است.

اختلاف وزارتخانه‌های ارشاد و اقتصاد بر سر تفسیر بند ل ماده 139 در خصوص مصادیق فعالیت‌های فرهنگی و مرجع تشخیص آن با توجه به بند 22 ماده 2 قانون تاسیس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی که وزارت ارشاد را مرجع تعیین مصادیق معرفی نموده است، بود که همین امر وزارت ارشاد را مطابق با اصل 134 قانون اساسی ناگزیر از ارجاع موضوع به ریاست جمهوری نمود.

از این تصمیم به‌جا و صحیح ریاست جمهوری صمیمانه تشکر می‌کنیم و امیدواریم این اقدام گشایشی در کار فروبسته صنعت نشر ایجاد نماید.

لازم است از توجه ویژه وزیر محترم ارشاد و معاون ایشان در امور فرهنگی که اگر همراهی و همدلیشان نبود این مهم به انجام نمی‌رسید، قدردانی شود. همچنین لازم است که از برادر بزرگوار حمید قبادی که برای تحقق این موضوع از هیچ کوششی دریغ نکرد صمیمانه تشکر شود.

به همکارانمان در شهرستان‌ها نیز که بعضا به طور جدی درگیر این مسئله شده بودند تبریک می‌گویم واز آنجایی که معتقدم مشکلات حوزه نشر ملی است و حل آنها عزم ملی می‌طلبد، این اقدام شایسته را اقدامی ملی تلقی کرده و تداوم آن را آرزومندم.

این موفقیت متعلق به همه است حتی برادرانمان در سازمان امور مالیاتی که بابت تفاهمشان صمیمانه سپاسگزاریم.»

 به گزارش همشهری‌آنلاین پیش از این معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید خبرنگاران از مصلی محل برپایی نمیاشگاه کتاب گفته بود: کتابفروشان نیز همچون مراکز فرهنگی و مطبوعاتی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند. بر اساس مصوبه سال 80 بند ل ماده 139، همه مراکز مطبوعاتی، فرهنگی و هنری ، موسسات انتشاراتی و کتابفروش‌هایی که با مجوز وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند؛ بایستی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

به گفته وی، مشکلات در قالب یک بسته پیشنهادی از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست جمهوری پیشنهاد شد که با دستور رئیس‌جمهوری نیاز به استفساریه در مجلس شورای اسلامی و طرح در کمیسیون فرهنگی ندارد و بر این اساس کتابفروشی‌ها و حتی کسانی که لوازم التحریر می‌فروشند و کار فرهنگی انجام می‌دهند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

 

کد خبر 167067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز