پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نامزد انتخاباتی جمهوریخواهان آمریکا برای رقابت با باراک اوباما، با پیروزی در پنج ایالت دیگر، فاصله‌ خود را با رقبای جمهوریخواهش افزایش داد. وی مبارزه‌ی انتخاباتی با اوباما را عملا آغاز کرده است.

Mitt Romney

میت رامنی  (Willard Mitt Romney) شامگاه سه‌شنبه (۲۴ آوریل/۵ اردیبهشت) در پی یک سری موفقیت‌ها در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان برای تعیین رقیب باراک اوباماا، پیکار انتخاباتی با رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا را عملا آغاز و اعلام کرد که: «یک آمریکای بهتر از امشب آغاز می‌شود».

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان؛ رامنی در سخنرانی خود در ایالت نیوهمپشایر به‌طور غیررسمی خود را رقیب اوباما برای انتخابات روز ۶ نوامبر در آمریکا و ورود به کاخ سفید اعلام کرد.

به گزارش فرستنده‌های تلویزیونی آمریکا، وی توانست در رقابت‌های مقدماتی جمهوریخواهان در ایالت‌های رود آیلند، کانکتیکات، دیلیور، نیویورک و پنسیلوانیا رقیبان خود را پشت سر نهد.

پیروزی قابل پیش‌بینی

این پیروزی‌ها پس از آن که رقیب اصلی او ریک سانتروم در تاریخ ۱۰ آوریل کناره‌گیری خود را از دور رقابت‌های مقدماتی اعلام کرد، قابل پیش‌بینی بود. از آن تاریخ عملا فقط دو رقیب، یعنی نیوت گینگریچ رئیس پیشین پارلمان و رونالد پال نماینده‌ی کنگره در صحنه باقی مانده‌اند، ولی هیچ یک شانس غلبه بر رامنی را ندارند.

البته رامنی به‌رغم پنج پیروزی اخیر هنوز موفق نشده به رقم جادویی ۱۱۴۴ رای نمایندگی دست یابد که برای اعلام رسمی نامزدی او در کنگره‌ی حزب جمهوریخواه در اواخر ماه اوت ضروری است. به گزارش فرستنده‌ی سی‌ان‌ان، وی به این رقم در ماه مه خواهد رسید.

ولی به گفته‌ی دوستان حزبی رامنی، وی نتایج انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه را تاییدی برای این مساله می‌بیند که جمهوریخواهان به او برای برکناری اوباما ماموریت داده‌اند.

"آغاز فصلی تازه"

رامنی که پیش‌تر فرماندار ایالت ماساچوست بود، در سخنرانی خود همچنین گفت: «امشب آغاز پایان سرخوردگی از سال‌های اوباماست»

رامنی همچنین اوباما را به "دادن وعده‌های کاذب" و "کمبود توان رهبری" متهم کرد و گفت: «سال‌های گذشته بهترین چیزی بود که باراک اوباما ‌توانست انجام دهد. ولی بهترین چیزی نبود که آمریکا توانست انجام دهد».

کد خبر 167920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز