جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیمان سپاری ارزی که سال گذشته مطرح و نگرانی‌هایی را در بین صادرکنندگان ایجاد کرده بود از سوی کارگروه صادرات کشور منتفی شد.

فارس نوشت: جلسه کارگروه صادرات کشور هفته گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و در این کارگروه مقرر گردید از این پس صادرکننده بتوانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ توافقی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در اختیار واردکنندگان کالا قرار دهند و نیازی به هیچگونه تعهد یا پیمان ارزی نداشته باشند.

در ادامه این جلسه همچنین مقرر شد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران بستر لازم برای همکاری تشکل‌های صادراتی و وارداتی را فراهم نمایند.

محمد رضا رحیمی نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت تسهیل در روند صادرات کشور گفت: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا صادرکنندگان و بخش خصوصی با احساس امنیت کامل بتواند در جهت افزایش صادرات کشور گام بردارند.

وی ضمن اعلام حمایت همه جانبه دولت از صادرکنندگان و بخش خصوص تصریح کرد: دولت مصمم است با ایجاد شرایط مناسب و هموار نمودن مسیر صادرات، زمینه فعالیت را برای صادرکنندگان بیش از پیش مهیا کرده و موانع پیش روی آنان را برطرف نماید.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با صادرات از جمله بیمه مرکزی ایران، بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در خصوص الزامات تحقق هدف صادراتی در سال جاری ارائه شد.

کد خبر 167942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز