شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی ازمجموعه آثار نقاشیخط احمد آریامنش از 8 اردیبهشت ماه در گالری ساربان گشایش یافته است.

خطاطی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از 30 اثرنقاشیخط به نمایش در خواهد آمد که باتکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده است که در این آثار از خطوط نستعلیق،کرشمه و سفیر در قالبی مفهومی بهره گرفته شده است.

احمد آریا منش در سال 1347 در همدان چشم به جهان گشود. او فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران در سال 1366 است.

آریامنش تاکنون ابداع خط کرشمه در نوروز 1371،ابداع و معرفی خط سفیر در سال 1385و حضور در بیش از 200 نمایشگاه گروهی و 10 نمایشگاه انفرادی در ایران،روسیه،امارات متحده عربی،الجزایر،قزاقستان،ازبکستان و ... را در کارنامه موفق هنری خود به ثبت رسانده است.

این هنرمند با بیش از بیست سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط ،هم اکنون مدرس دانشگاه‌های هنر تهران است.

تألیف کتاب آموزشی خط نستعلیق تحت عنوان (هماهنگی و حسن همجواری در نستعلیق) ،تألیف کتاب آموزش خط کرشمه در سال 1379 و تألیف کتاب آموزش خط سفیر در سال 1389 از جمله فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

این نمایشگاه دهمین نمایشگاه انفرادی او در داخل و خارج از کشورمحسوب می‌شود وآخرین نمایشگاه انفرادی او پیش از این در امارات متحده عربی و درمحل سالن ایرانیان بوده است.

او از محضر استادانی چون: یدالله آذر پیرا، احمد تیموری، عبدالله فرادی، غلامحسین امیرخانی، جلیل رسولی، علی شیرازی، جواد بختیاری بهره جسته است.

این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت‌ماه در گالری ساربان واقع در خیابان بهشتی، خیابان صابونچی، مهماندوست، شماره 8 دایر است.

این گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 168028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز