دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ثبت نام آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید (آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیر انتفاعی) سال 91 از 18اردیبهشت آغاز می شود و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

آزمون

به گزارش مهر، داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده باشند و داوطلبان مرد از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی برای تحصیل نداشته باشند.

دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریور ماه‌ سال 1391 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره‌ چهار ساله‌ (نظام‌ قدیم) از جمله شرط اختصاصی شرکت در آزمون است.

افراد دارای گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم کامل اجازه ثبت‌نام ندارند

افرادی که دارای گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم کامل متوسطه نظام جدید یا قدیم نظری می‌باشند، اجازه ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند و در صورت‌ شرکت متخلف شناخته شده و در هر مرحله از تحصیل ‌که باشند، قبولی‌ آنان لغو و از ادامه تحصیل‌ آنها ممانت بعمل آمده و ملزم به پرداخت‌ غرامت‌ خواهند بود.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون‌ کاردانی‌ نظام‌ جدید آموزشکده‌های‌ تحت پوشش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای‌ سال 1390 (اعم از متمرکز و نیمه‌متمرکز) اعم از اینکه ثبت‌نام‌ کرده و یا ثبت‌نام نکرده باشند، اجازه ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در این‌ آزمون‌ را ندارند.

دانشجویان دوره‌های شبانه (نوبت دوم) آموزشکده‌های تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در این آزمون‌ ثبت‌نام ‌و شرکت‌ کنند. این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت و قبل از ثبت‌نام در کدرشته قبولی جدید، لازم است از مؤسسه محل قبولی خود تسویه حساب کامل کرده و گواهی مربوط را به مرکز ذیربط ارائه کنند.

دانشجویان‌ اخراجی موضوع ماده 29 آیین‌نامه آموزشی نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس‌ از تسویه‌ حساب‌ کامل‌ با مؤسسه‌ ذیربط و همچنین اداره‌ کل‌ امور دانشجویان‌ داخل ‌و صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ و در صورت‌ ‌نداشتن‌ مشکل‌ نظام‌ وظیفه‌ (برای‌ برادران) اجازه ثبت‌نام در این آزمون را خواهند داشت.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی (آموزش رایگان) تحصیلات خود را در رشته‌ای به اتمام رسانیده‌اند، مجاز به شرکت و انتخاب دوره روزانه در این آزمون نیستند این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند برای رشته‌های دوره شبانه و یا مؤسسات غیرانتفاعی، متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه باید برابر ضوابط مربوط با پرداخت شهریه ادامه تحصیل کنند.

پذیرش دانشجوی کاردانی پیوسته در 28 رشته


در آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید سال 91 مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی در 28 رشته‌ امتحانی الکترونیک، صنایع فلزی، متالورژی، تربیت بدنی، الکتروتکنیک، تأسیسات، الکترونیک و مخابرات دریایی، گرافیک، تعمیر و نگهداری‌ ماشینهای‌ الکتریکی، صنایع چوب و کاغذ، حسابداری، هنرهای تجسمی، کامپیوتر (نرم‌افزار)، ساختمان (کارهای عمومی ساختمان) ، امور اداری، امور دامی، ساخت و تولید، نقشه کشی معماری، کودکیاری، امور زراعی و باغی، نقشه کشی عمومی، نقشه برداری، مدیریت خانواده، ماشین‌های کشاورزی، مکانیک خودرو، صنایع شیمیایی، طراحی و دوخت، صنایع غذایی دانشجو پذیرفته می شود.

نظام‌ درسی‌ مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی‌ نظام‌ واحدی‌ و براساس‌ نظام‌ آموزشی‌ وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ خواهد بود و به‌ فارغ‌التحصیلان‌ مدرک‌ مربوط برابر ضوابط وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ اعطا خواهد شد.

داوطلبان لازم است به یکی از دو روش پرداخت الکترونیکی و مراجعه به دفاتر پستی، در آزمون ثبت نام کنند. در روش پرداخت اینترنتی، داوطلب با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org می تواند دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت کند .

اعلام هزینه ها و نحوه ثبت نام در آزمون


پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 85 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در روش دیگر که مراجعه به دفاتر پستی است داوطلب می تواند با مراجعه به دفاتر پستی برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز اقدام کند و با پرداخت مبلغ 85 هزار ریال یک کارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دریافت کند.

چنانچه داوطلبی با توجه به رشته‌های مندرج در قسمت الف بند 6 دفترچه راهنما علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی نیز باشد لازم است مبلغ 23 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کنند.

همچنین مبلغ 7 هزار و 500 ریال بابت هزینه توزیع دفترچه ‌راهنما و کارت اعتباری ثبت‌نام نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب‌ دریافت‌ می شود و برای توزیع کارت اعتباری علاقمندی به گزینش رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، فقط مبلغ 2 هزار و 500 ریال دیگر نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت خواهد شد.

آغاز توزیع کارت از 31 مرداد

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده داوطلبان می توانند از تاریخ 31 مرداد تا 2 شهریور ماه 91 با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرینت کارت و برگ راهنمای ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید (آموزشکده‌های‌ تحت پوشش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای‌ و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی) سال 1391 در صبح و بعدازظهر روز جمعه 3 شهریور ماه 91 برگزار می شود. در واقع برخی از کد رشته های امتحانی در صبح و برخی دیگری از کد رشته ها در بعد از ظهر جمعه برگزار خواهد شد.

کد خبر 168382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز