همشهری آنلاین: معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از تدوین آیین نامه خوابگاه‌های خودگردان برای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: خوابگاه های خودگردان با مشارکت بخش خصوصی فعالیت می کنند.

دکتر محمدحسین آیتی در گفتگو با مهر افزود: شاخص های رفاهی در حوزه دانشگاههای علوم پزشکی در چند سال بهبود یافته و امکانات و تجهیزات در خوابگاه های دانشجویی وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه های علوم پزشکی برای رسیدن به استانداردهای تدوین شده، گفت: افزایش ناگهانی ظرفیت پذیرش دانشجو در سالهای اخیر موجب شده است که سکونت دانشجویان در خوابگاهها با تراکم بیشتری همراه شود از این رو برخی دانشگاههای علوم پزشکی اقدام به اسکان دانشجویان در خوابگاههای استیجاری و خودگردان کرده اند.

آیتی خاطرنشان کرد: اداره خوابگاههای خودگردان با مشارکت بخش خصوصی صورت می گیرد و بخشی از هزینه های آن توسط دانشجویان انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: برای ساماندهی خوابگاه های خودگردان در دانشگاه های علوم پزشکی آیین نامه ای متمرکز در دست تدوین است و پس از تدوین به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر بهزاد تدین مسئول امور رفاهی و تربیت بدنی وزارت بهداشت درباره سرانه فضای فیزیکی در دانشگاههای علوم پزشکی یادآور شده بود: سرانه فیزیکی در این بخش 10 مترمربع و 95 درصد دانشجویان متقاضی در خوابگاههای دولتی یا خودگردان اسکان داده می شوند.

کد خبر 168603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز