همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از جذب 20 هزار دانشجوی خارجی در دوره دکتری خبر داد و گفت: نهادینه سازی ایجاد خوابگاه برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ایران دارند، منجر به نفوذ اقتدار ملی کشور میان این دانشجویان خواهد شد.

ارسلان قربانی در گفتگو با مهر اضافه کرد: یکی از برنامه های امور بین الملل وزارت علوم جذب دانشجویان خارجی است و یکی از راههای این جذب، ایجاد خوابگاه دانشجویان خارجی در حد استانداردهای بین المللی است.

وی در ادامه با یادآوری این موضوع که منظور از جذب دانشجویان خارجی، پذیرش به صورت بورسیه نیست، خاطرنشان کرد: این دانشجویان با هزینه شخصی می توانند در دانشگاههای ایران که قابلیت های علمی بالایی دارند جذب شوند اما باید خوابگاه سازی برای آنان نهادینه شود.

به گفته قربانی پذیرش دانشجوی خارجی نه تنها شعار امسال را تحقق می دهد و باعث درآمد زایی برای استاد، دانشگاه و کشور می شود بلکه نفوذ علمی و اقتباس فرهنگی ایرانی در این دسته از دانشجویان نیز افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت علوم با بیان اینکه یکی از راههای کسب ثروت در کشور، دانش مدیریت شده است از جذب 20 هزار دانشجوی خارجی در کشور خبر داد و اظهار داشت: با همکاری رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون آموزش وزارت علوم 20 هزار دانشجوی خارجی مقطع دکتری در کشور قصد ادامه تحصیل دارند که معاونت آموزشی وزارت علوم تاکنون 400 نفر از این دانشجویان را پذیرش کرده است.

کد خبر 169049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز