دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پزشک متخصص چشم، طولانی شدن بیماری'تراخم 'و تاخیر در درمان این بیماری را از عواملی دانست که منجر به از دست دادن قسمتی از دید یا نابینایی کامل افراد مبتلا می‌شود

تراخم چشم

به گزارش ایرنا، دکتر علی صالحی گفت: تراخم نوعی عفونت مزمن چشمی است که موجب التهاب و ایجاد ترشح چرکی در چشم می‌شود.

وی مبارزه با این بیماری و پیشگیری از آن را بسیار آسان و کم هزینه عنوان کرد و افزود: افراد مبتلا به تراخم با مراقبت بهداشتی و رعایت نکاتی ساده اما مهم می‌توانند سلامت چشم خود را حفظ کنند.

صالحی هشدار داد: فردی که مبتلا به بیماری تراخم چشم است چنانچه به درستی نکات بهداشتی را رعایت نکند بینایی خود را از دست می‌دهد.

این متخصص چشم افزود: تعداد زیادی از میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها از طریق دست آلوده، آب آلوده، حوله، گرد و غبار،مگس و اشیاء مختلف به چشم منتقل و باعث ایجاد عفونت و التهاب می‌شود.

دکتر صالحی، نور مستقیم آفتاب، نور شدید و دیدن اشیای بسیار براق را از عواملی دانست که باعث خستگی و آسیب رساندن به چشم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:در مواقعی که بدلیل گرد وغبار و آلودگی جزئی، مخاط چشم تحریک و سبب ایجاد ترشح مختصر می‌شود، می‌توان ابتدا با چای دمکرده و صاف شده چند بار چشم را شست و شو داد تا گرد و غبار از چشم خارج گردد.

وی افزود: در صورتی که با شست و شو با چای، ترشحات و تحریکات چشم برطرف نشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند.

هر ساله حدود دو میلیون نفر از جمعیت دنیا بر اثر ابتلا به بیماری تراخم، بینایی خود را از دست می‌دهند و چند برابر این جمعیت نیز قسمتی از دید خود را از دست می‌دهند.

 

کد خبر 169424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز