سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسم آلو که می‌آید، چند نوع آلوی مختلف یادمان می‌افتد؛ آلوبخارا، آلوسیاه، زردآلو، آلوی‌ قطره‌طلا و... که همه ‌اینها تقریبا ویژگی‌های مشابهی دارند و همگی سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند.

آشنایی بیشتر با خواص آلو

1 منبع فیبر: ‌این خوراکی، سرشار از فیبر است؛ مهم‌تر‌ اینکه حاوی هر دو نوع فیبر، یعنی فیبر محلول و نامحلول در آب است. ‌این باعث می‌شود تا با مصرف آلو خواص هر دو نوع فیبر را، دریافت کنیم. یکی از مهم‌ترین‌ این خاصیت‌ها،‌ ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت و کمک به عملکرد بهتر دستگاه گوارش است.

2 منبع ویتامین چشم: همه انواع آلوها سرشار از ویتامین A هستند. به همین دلیل مصرف آنها می‌تواند روی عملکرد بهتر چشم تاثیرگذار باشد.

3 منبع ویتامین B6: دریافت ‌این نوع ویتامین می‌تواند به سوخت‌و‌ساز بهتر بدن کمک کند. از طرفی دریافت ‌این ویتامین باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود.

4 منبع آهن: آلوها سرشار از ‌این عنصر حیاتی و مهم هستند. به همین دلیل مصرف آلو باعث تامین آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از ابتلا به کم‌خونی می‌شود.

5 منبع پتاسیم:‌ این میوه، سرشار از پتاسیم بوده و از طرفی میزان سدیم آن نیز کم است. به همین دلیل مصرف آن برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی مفید است.

6 کمک به باکتری‌ها: مصرف آلو، به عملکرد بهتر باکتری‌های طبیعی مقیم روده (فلور طبیعی روده) کمک می‌کند. به همین دلیل مانع از رشد باکتری‌های نامناسب در روده شده و به ‌این ترتیب بدن در مقابل بیماری‌های دستگاه گوارش، بیمه می‌شود.

7 منبع آنتی‌اکسیدان‌ها: رنگ آلوها نشان می‌دهد که‌ این میوه، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف (بسته به رنگ‌شان) هستند. به همین دلیل مصرف میزان متعادلی از آنها باعث جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شود.

8 طبع خنک:‌ آلو اصطلاحا طبع خنک دارد. به همین دلیل مصرف آلو برای همه به ویژه افرادی که طبع گرم دارند مناسب است. علاوه بر اینکه آلو آبدار است و خوردن آن باعث حفظ لطافت پوست می شود.

نکته : میزان قند آلو بالاست. به همین دلیل افرادی که دچار دیابت یا قند‌خون بالا هستند، بهتر است از ‌این میوه به صورت کنترل شده استفاده کنند.

منبع: همشهری تندرستی

کد خبر 169609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز