سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

نخستین چیزی که هرساله با گرم شدن هوا توجه همگان را به خود جلب می‌کند، بحث‌های گوناگون مرتبط با آب است؛ از صرفه‌جویی در آب گرفته تا آلودگی آب آشامیدنی و روی آوردن مردم به مصرف انواع آب‌های معدنی.

هنگامی که مردم در شهر در حال رفت و آمد هستند و کمتر به آب خنک و گوارا دسترسی دارند، انواع آب‌های معدنی که در اندازه‌های گوناگون در همه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند کام تشنه آنها را سیراب سازند. در خصوص آب معدنی هم مانند بسیاری از چیزهای دیگر حرف و حدیث بسیار است و در این‌باره می‌توان به متخصصان تغذیه مراجعه کرد.

با این حال پزشکان مصرف بلندمدت این نوع آب را توصیه نمی‌کنند. بر همین اساس برخی از شرکت‌های تولید‌کننده آب معدنی کوشیده‌اند تا روز به روز بر کیفیت و سلامت محصولات خود بیفزایند. در این میان شرکت‌های تولیدکننده‌ای نیز وجود دارندکه آب معدنی غیر بهداشتی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

به همین خاطر شهروندان هنگام خرید بطری آب معدنی باید هوشیار و مراقب باشند، ازجمله اینکه بطری‌ها دارای برچسب تاریخ تولید و مصرف، شماره مجوز وزارت بهداشت و نوع منبعی که آب از آن تهیه شده است، باشند و در ضمن ترکیبات آب و نشانی کارخانه تولیدکننده هم روی بطری آب آشامیدنی درج شده باشد. همچنین در هنگام خرید آب باید از بسته بودن در بطری اطمینان به دست آورد و از خرید آب‌هایی که رنگ آنها تغییر کرده یا کدر شده پرهیز کرد.

کد خبر 169731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز