همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیرانتفاعی در 25 اردیبهشت ماه خبر داد.

آزمون

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام تا روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریور 91 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره‌ چهار ساله را از جمله موارد شرایط ثبت‌نام عنوان کرد.

وی با اشاره به پذیرفته‌شدگانی که تا پایان شهریور ماه1391 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نشوند، گفت: این دسته از افراد در صورتی که کد رشته قبولی پذیرفته شده در نیمسال اول باشد، قبولی ایشان ملغی و اجازه ثبت‌نام ندارند، همچنین در صورتی که کد رشته قبولی پذیرفته شده در نیمسال دوم باشد و تا پایان دی ماه سال 1391 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، اجازه ثبت‌نام در نیمسال دوم را دارند، در غیر اینصورت قبولی آنان نیز ملغی است.

توکلی با تاکید بر اینکه دانشجویانی که در سن مشمولیت بیش از یک بار از تحصیل انصراف داده باشند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نیستند.

وی با اشاره به سقف سنوات تحصیل در مقطع کاردانی، گفت: سربازان شاغل به خدمت جهت تحصیل در مقطع کاردانی از خدمت ترخیص نخواهند شد.

مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سوم شهریور ماه خبر داد.

کد خبر 170085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز