شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

تا چند وقت دیگر با به‌پایان‌رسیدن فصل امتحانات مدرسه‌ها کم‌کم تعطیلات فرا می‌رسد و خانواده‌ها در تدارک بستن بار سفر بر می‌آیند.

به‌غیر از دقت در رانندگی، باید در نحوه خورد و خوراک در سفر مراقبت ویژه‌ای داشت، از جمله اینکه حتما باید آب آشامیدنی بهداشتی مصرف کرد و از خوردن غذاهای مشکوک و مانده در رستوران‌های بین‌راهی اجتناب کرد و درطول سفر صابون یا مایع دستشویی به همراه داشت.

بسیاری از بیماری‌هایی که حین سفر برای اعضای یک خانواده پیش می‌آید، ناشی از رعایت‌نکردن نکات بهداشتی در طول سفر است. معمولا در سفرها کودکان بیشتر در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند که در این میان اسهال و استفراغ و سایر بیماری‌های گوارشی و روده‌ای از شایع‌ترین آنها هستند.

متأسفانه برخی از خانواده‌ها در هنگام سفر دست از اصول بهداشتی می‌شویند و به این طریق شیرینی سفر را به کام همه تلخ می‌کنند. البته مقصود ما از بیان این نکات این نیست که در سفر به خودتان خیلی سخت بگیرید و بخواهید مانند زمانی که در خانه هستید به رعایت نکات بهداشتی بپردازید که این کار نه ممکن است و نه لازم؛ به این دلیل که در سفر همه امکانات فراهم نیست و از طرفی اقتضای سفر و گشت‌و‌گذار، کمی راحت و آزاد بودن انسان از قید‌و‌بندهای زندگی عادی است.

با این حال این دلیل نمی‌شود که آدم حداقل چیزهایی را که برای یک زندگی سالم و راحت ضروری است- ولو در سفر- به فراموشی بسپارد، مثل شستن دست‌ها و میوه و صیفی‌جات بین‌راهی. به هر روی، برای آنکه از سفر خود لذت ببرید و خاطره‌ای خوب از آن در ذهنتان نقش بربندد، بهتر است که همزمان، رانندگی خوب و تغذیه مناسب را مد نظر قرار دهید.

کد خبر 170139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز