مهدی تهرانی: فیلمساز 69 ساله کانادایی که با آثاری همچون تاریخچه خشونت (2005) و وعده‌های شرقی(2007) بسیار محبوب شده بود، سال پیش با درام تاریخی "متدهای خطرناک" با بی‌توجهی منتقدان و تماشاگران روبرو شد

کن 65 ؛ کاسمو پلیس ساخته دیوید کراننبرگ

امسال کراننبرگ با کاسموپلیس می‌خواهد به روزهای اوج برگردد. بیستمین فیلم دیوید کراننبرگ کاسموپلیس cosmopolis نام دارد که درامی معناشناختی و رفتارشناختی است.

اریک پاکر یک مولتی میلیونر 28 ساله است که زندگی غریبی دارد. او عمده وقتش را در لیموزینش می‌گذراند؛ در حالیکه مدام در محله منهتن بالا و پائین می‌رود. پارکر اگرچه می‌داند از زندگی چه می‌خواهد اما وقتی در حین تردد در خیابان افرادی را می‌بیند که اصلا هم سنخ او نیستند و به دنیایش تعلق ندارند، بدش نمی‌آید که کمی از حال روحی خود بیرون آمده و تجربه‌های جدیدی را امتحان کند. تجربه‌هایی که ممکن است خطرناک هم باشند...

دیوید کراننبرگ تقریبا خانه زاد کن  است. او اولین بار در سال 1996 با فیلم برخورد(crash) به کن آمد که برایش جایزه ویژه هیات داوران را به ارمغان داشت.

در سال 2002 بازهم با فیلمی با مضامین روانشناسانه بانام عنکبوت در کن حضور یافت. دو سال بعد در 2005 با "تاریخچه خشونت" به کن آمد و حالا با کاسموپلیس امیدوار است به نخل طلا برسد. البته در سال 2006 یک جایزه جنبی golden coach در کن به او اهدا شد بدون اینکه با فیلمی در جشنواره شرکت کرده باشد.

دیوید کراننبرگ

کد خبر 170279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز