مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: بررسی اطلاعات طرح تفصیلی شهر تهران نشان می‌دهد که اجرای این طرح، امکان فساد مالی و اداری در ساخت و سازهای پایتخت را کاهش می‌دهد و دست دلالان و واسطه‌ها را از روند صدور مجوزها کوتاه می‌کند.

از این رو، عجیب نیست که آغاز اجرای طرح موجب نگرانی واسطه‌ها و دلالان ساخت و ساز در پایتخت شده و این گروه به شایعاتی علیه طرح تفصیلی پایتخت دامن می‌زنند. مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های این طرح برای مبارزه با فسادگفت: در نخستین ویژگی ما در طرح تفصیلی جدید نقشه‌های کاغذی را کنار گذاشته و امکان دخل و تصرف در آن را از بین برده‌ایم.

وی به ویژگی پایه GIS طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: این طرح در پایگاه شهرداری تهران وجود دارد و مردم بدون هیچ واسطه و امکان مداخله غیر، به این طرح دسترسی دارند و اطلاعات لازم را دریافت می‌کنند. مجیدپاکساز به دومین ویژگی طرح تفصیلی در مبارزه با دلالی و فساد اداری اشاره کرد و گفت: بلندمدت بودن احکام این طرح از دیگر ویژگی‌های مقابله با دلالی آن است.

در طرح تفصیلی افق 1405 مورد توجه قرار گرفته است و ضوابط آن نیز در دسترس همگان است و مردم در زمان کوتاه امکان دریافت پروانه‌های مورد نیاز را خواهند داشت و دیگر سوءاستفاده دلالان نیز پایان خواهد یافت.مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه به ویژگی سوم طرح تفصیلی اشاره کرد و اظهار داشت:

سیال بودن اطلاعات شهری از دیگر ویژگی‌های این طرح است، به‌نحوی که برای خطوط قرمز پهنه‌های مختلف چارچوبی مشخص شده است و مالکان می‌توانند از ظرفیت پهنه‌ای که در آن قرار دارند بیشترین بهره را بگیرند. بنابراین برای آینده ملک خود بدون توجه به اطلاعات غلط سودجویان برنامه‌ریزی کنند. پاکساز چهارمین ویژگی طرح تفصیلی برای مقابله با دلالان و فساد اداری را سیستماتیک بودن این طرح دانسته و تصریح کرد: در طرح تفصیلی جدید شهر تهران، صدور پروانه به‌طور سیستماتیک صادر می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند در این سیستم مداخله کند و خارج از ضوابط تعیین شده به صدور پروانه بپردازد.

کد خبر 170295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز