شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

120 اصله درخت از درختان جنگل سرخه حصار جا به جا شده‌اند که این تعداد، 70 درصد درختان واقع در طرح عمرانی شهرداری است و تا پایان سال شهرداری تهران در ازای این تعداد درخت قطع و جا به جا شده، 40 هزار اصله درخت خواهد کاشت.

به گزارش سما، مهندس محمد‌هادی حیدر زاده - مشاور شهردار در امور محیط زیست - با اعلام این مطلب گفت: این اقدام در راستای پروژه مصوب سال 82 بوده است که به تصویب شورا و کمیسیون ماده 5 رسیده است و برای ایجاد تقاطع غیر همسطح در قسمتی از تقاطع چهارراه تیرانداز، شهرداری تهران مجبور به جا به جایی قسمتی از درخت‌ها و درختچه‌های این پارک بود.

وی افزود: در اجرای این پروژه 120 اصله درخت یعنی 70 درصد درختان پارک سرخه حصار که در محدوده اجرای طرح عمرانی قرار داشتند جا به جا شده اند، اما این جا به جایی برای بخشی از بوته‌ها و درختچه‌های پارک ممکن نبود و شهرداری ناچار به قطع آنها بوده است.

حیدرزاده در ادامه اظهار کرد: بنا به نظر اداره کل محیط زیست استان تهران که به ازای هر درخت قطع شده تا 2 برابر باید نهال کاشته شود، شهرداری منطقه 13 با همکاری سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران تا پایان سال 40 هزار اصله درخت خواهد کاشت که 10 هزار اصله از این درختان، 18 اسفند ماه توسط شهریاران جوان کاشته می شود.

کد خبر 17047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز