همشهری آنلاین: مدیرکل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد در خصوص سیاست‌های جدید دانشگاه برای رفت و آمد دانشجویان خوابگاهی، گفت: در برخی از واحدهای دانشگاهی خانواده‌ها می‌توانند از طریق اینترنت زمان ورود و خروج فرزندان خود را رصد کنند.

طهمورث آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در خیلی از خوابگاه‌ها دانشجویان دارای کارت ورود و خروج هستند و باید در هنگام عبور و مرور وضعیت خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بر این اساس خانواده‌های آنان در برخی از واحدها از طریق اینترنت و برخی دیگر به صورت پیامک از وضعیت رفت و آمد فرزندان خود مطلع می‌شوند، اظهارکرد: البته در برخی از واحدها کارت‌هایی تعبیه شده است تا حتی زمانی که دانشجو وارد دانشگاه می‌شود وضعیت آنها ثبت می‌شود و خانواده‌ها از طریق اینترنت می‌تواند وضعیت فرزندان خود را رصد کند.

مدیر کل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه کلیه تلاش ما بر این است که بتوانیم امنیت خاطر دانشجویان و خانواده آنان را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها کلیه موارد مختلف درج شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد در هفته خوابگاه، گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم هر ساله دانشگاه آزاد برنامه‌های مختلفی برای این هفته در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری هفته خوابگاه موجب ایجاد نشاط و شادابی، تعاون و همکاری در میان دانشجویان می‌شود، اظهارکرد: می‌توان با برنامه‌های متنوع در طول این یک هفته به اندازه یک سال به دانشجویان انرژی داد.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه ویژه هفته خوابگاه‌ها به منظور وحدت رویه در واحدهای دانشگاه آزاد، گفت: این دستورالعمل به منظور ساماندهی برنامه هفته خوابگاه‌ در واحدهای دانشگاهی تدوین شده است.

برگزاری مسابقه قویترین مردان در هفته خوابگاه‌ها

آقاجانی با اشاره به برگزاری مسابقات متنوع، ترویج کتابخوانی، مسابقات قرآنی، کارگاه‌های معرفت‌شناسی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، مسابقه آشپزی برای دختران، انتخاب قویترین مردان برای پسران در هفته خوابگاه‌ها، اظهار کرد: هرچند توسط معاونت برنامه‌های مختلفی تدوین شده است ولی دانشگاه‌ها مختارند به دلیل امکانات متفاوتی که دارند برنامه‌های متفاوتی برگزار کنند.

وی با اشاره به ثبت گزارشات فعالیت‌های دانشجویی واحدها در سیستم مرکزی، خاطرنشان کرد: واحدهایی که فعالتر باشند به نفع خودشان است چرا که از سویی رضایتمندی دانشجویان را جلب می‌کنند و از سوی دیگر در معاونت وظایف معاونین دانشجویی در سیستم ثبت می‌شود که در ارتقا و تمدید حکم آنها نیز بسیار تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر مدیریت بر اوقات فراغت دانشجویان، خاطر نشان کرد: مدیریت اوقات فراغت دانشجویان از اهداف دانشگاه است، همچنین در نظر داریم با ایجاد برنامه‌های مختلف تعاون و مشارکت در میان دانشجویان پررنگ تر شود.

استقرار یک هزار خوابگاه دانشجویی در دانشگاه آزاد

مدیر کل خدمات اجتماعی و رفاهی دانشجویان دانشگاه آزاد با اشاره به استقرار یک هزار خوابگاه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حرکت به سمت خوابگاه‌های ملکی از جمله سیاست‌های دانشگاه است، در این راستا هم بیشترین خوابگاه‌های دانشگاه ملکی هستند.

وی افزود: البته واحدهایی که امکان ساخت و ساز برای آنان وجود ندارد، از خوابگاه‌های استیجاری برخوردار هستند.

120 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان دارند

وی با بیان اینکه سرپرست‌های خوابگاه‌های دانشجویی حتی‌الامکان باید در رشته‌های مرتبط چون روانشناسی، مشاوره و غیره تحصیل کرده باشند، تصریح کرد: در حال حاضر یکصد و 20 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان دارند.

آقاجانی در خاتمه با اشاره به اولویت اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: به جرات می‌توان گفت به کلیه تقاضای دانشجویان دختر برای استقرار در خوابگاه‌ها پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 170578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز