مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تازه‌ترین فهرست منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت حاکی از آن است که هیچ‌یک از خودروهای بی.ام.و فعلا اجازه ورود را به ایران ندارند.

ایسنا نوشت: فهرست نهایی خودروهای قابل ثبت سفارش در سال جاری در حالی به تازگی از سوی سازمان توسعه تجارت اعلام شد که در این فهرست نام هیچ‌یک از خودروهای شرکت بی.ام.و به چشم نمی‌خورد.

این فهرست که با مجوزهای مورد تایید اداره کل ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده، شامل خودروهای خارجی می‌شود که قرار است امسال وارد کشور شوند. اداره کل ماشین‌سازی و نیروی محرکه هر سال با بررسی تقاضای واردکنندگان مبنی بر ورود خودروهای قابل حمل به ایران، فهرستی را در این زمینه تهیه و به سازمان توسعه تجارت برای ثبت سفارش ارسال می‌کند.

این اداره خودروهای وارداتی مجاز را مانند سال‌های گذشته پس از دریافت تاییدیه‌های لازم از سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و نیز داشتن نمایندگی معتبر در ایران به منظور ارائه خدمات پس از فروش، به صورت فهرست به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام، تا ثبت سفارش آنها امکان‌پذیر شود.

امسال نیز با وجود انتشار اخباری مبنی بر تحریم بازار خودرو ایران از سوی شرکت‌هایی مانند تویوتا، پورشه، بنز، کیا و هیوندای نام محصولات این شرکت‌ها در فهرست ثبت سفارش برای واردات دیده می‌شود. تنها نامی که در این فهرست دیده نمی‌شود، بی.‌ام.و است که با این حساب خودروهای این شرکت آلمانی فعلا اجازه ورود را به بازار ایران نخواهند داشت.

به نوشته یکی از روزنامه‌های اقتصادی داخلی، نمایندگی رسمی بی.ام.و در ایران امسال هنوز نتوانسته برخی از مجوزهای درخواستی اداره کل ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کند.

غیبت بی.ام.و در فهرست ثبت سفارش واردات در حالی رخ داده که دیگر خودروسازان آلمانی مانند بنز، پورشه و اپل امسال در بازار خودروهای وارداتی به ایران حضور فعالی خواهند داشت. بنز بیشترین تعداد خودرو را در فهرست مجاز برای ثبت سفارش واردات خودرو به ایران دارد. پورشه و اپل نیز به ترتیب هشت و سه درصد در این فهرست سهم دارند. سال گذشته حدود 260 دستگاه انواع مدلهای بی.ام.و به ارزش تقریبی 17 میلیون دلار وارد ایران شده بود.

کد خبر 170828
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز