مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار و اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر دستگاه خودرو در ایران در سال گذشته حدود 14 میلیون تومان بوده است.

ایسنا نوشت:  براساس آمار انجمن خودروسازان ایران و همچنین آمار گمرک ایران، حجم بازار خودرو کشور در سال 1390 بالغ بر یک میلیون و 656 هزار و 832 دستگاه شد که این رقم رشد 4.5 درصدی را نسبت به سال 1389 نشان می‌دهد.

در همین حال رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به تازگی خبر داده که ایرانی‌ها در سال گذشته 23 هزار میلیارد تومان برای خرید خودرو هزینه کرده‌اند.

از آنجایی که حجم بازار خودرو از فرمول تولید به علاوه واردات منهای صادرات به‌دست می‌آید، به این ترتیب با تقسیم هزینه خرید خودرو در سال گذشته بر حجم بازار خودروی کشور عدد تقریبی 14 میلیون و 11 هزار و 327 تومان به‌دست می‌آید که این رقم متوسط قیمت هر دستگاه خودرو در ایران محسوب می‌شود. این رقم در حالی به‌دست آمده که در بازار خودرو ایران خودرو از زیر 10 میلیون تومان تا بالای 500 میلیون تومان موجود است.

با توجه به این که واردات و صادرات خودرو ایران رقم چندان بالایی نیست، حجم بازار خودرو ایران به طور قابل ملاحظه‌ای تابع متغیر تولید است. نرخ رشد تولید خودرو در کشور طی چند سال اخیر نیز با افت مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود که در صورت ادامه این روند نزولی، حجم بازار خودرو ایران طی سال‌های آینده دچار کاهش شود. این در حالی است که بازار خودرو ایران هنوز با نقطه اشباع فاصله زیادی دارد.

در تازه‌ترین آمار منتشر شده، انجمن خودروسازان ایران از کاهش 32.6 درصدی تولید انواع خودرو در کشور در فروردین امسال خبر داد.

کد خبر 170870
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز