یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: اگر می‌خواهید جشن چهارشنبه آخر سال را برگزار کنید، تمام جوانب احتیاط را رعایت کرده و به هیچ‌وجه به امنیت روانی و آرامش دیگران آسیبی نرسانید.

سردار عزیز الله رجب زاده،  با هشدار به کسانی که می‌خواهند با سوءاستفاده از این روز در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند، گفت: پلیس با این افراد که مخل آسایش مردم هستند و ایجاد آلودگی صوتی می‌کنند به شدت برخورد می‌کند.

وی گفت‌:هماهنگی‌هایی با اورژانس،آتش نشانی،هلال‌احمر، بیمارستان‌ها، شهرداری تهران و شهرداری‌های مراکز استان‌ها انجام دادیم تا مکان‌هایی برای انجام چهارشنبه آخر سال در اختیار هموطنان قرار دهند.

سردار رجب زاده، گفت: چهارشنبه سوری در گذشته صرفاً به شکل روشن کردن آتش و پریدن از روی آن انجام می‌شد، اما امروزه با انفجارهای آن‌چنانی و نورافشانی‌های خطرناک انجام می‌گیرد، به همین خاطر ما در سال 84 چیزی حدود 39 نفر تلفات جانی داشتیم.

او به تمهیدات ناجا در این خصوص در سال 85 اشاره کرد و افزود: ما امسال از ورود هر گونه مواد محترقه به کشور، بویژه از حوزه خلیج‌فارس جلوگیری کردیم، همچنین مراکزی مانند رنگ فروشی‌ها را کنترل کرده و با توزیع و ساخت و ساز این گونه مواد به شدت برخورد کردیم، به همین خاطر تاکنون کمترین کشفیات و کمترین تماس شهروندان با 110 در خصوص آلودگی صوتی را داشته‌ایم.

وی افزود: با هماهنگی که با سازمان صدا و سیما انجام گرفت، این سازمان با تیزرهای تبلیغاتی، فیلم و مصاحبه‌هایی که پخش می‌کند، شهروندان را نسبت به عواقب استفاده از مواد محترقه غیراستاندارد و خطرناک آگاه می‌کند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه

از سوی دیگر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه برای کنترل ترافیک چهارشنبه آخر سال خبر داد.

سردار محمد رویانیان گفت: با افزایش 300 مأمور به افزایش توان خود جهت کنترل رفت و آمدها در این شب خواهیم پرداخت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه با خودروهایی که اقدام به پرتاب مواد محترقه و ترقه کنند برخورد خواهد شد، گفت: در خصوص موتورسواران و خودروها محدودیت‌های ترافیکی برقرار خواهد شد که طی هفته‌های آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.

وی با اعلام این که در این شب به علت شرایط ویژه، پلیس به صورت کامل آماده خدمات‌رسانی خواهد بود، افزود: با افزایش توان نیروی انسانی پلیس از ایجاد ترافیک و به هم ریختگی شهر جلوگیری خواهیم کرد.

کد خبر 17111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز