با گذشت چند ماه از نهایی شدن قرارداد تولید تندر 90 در ایران بالاخره شرایط پیش فروش اعلام و ثبت نام این خودرو از دو روز پیش آغاز شده است.

این در حالی است که برخی معتقدند با توجه به اهداف پیش‌بینی شده برای تولید این خودرو و جایگزینی آن با پیکان، قیمت‌های اعلام شده برای این خودرو مطابق با  اهداف پیش بینی شده در قرارداد و مشخصات و توانمندی‌های این خودرو نیست.با مهدی مفیدی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت و‌گو کرده‌ایم.

قیمت‌های اعلام شده برای تندر 90 تا چه حد مطابق با اهداف اعلامی گذشته است؟
 این خودرو از نظر کیفیت و قیمت مشابه پیکان نیست تا از نظر قیمتی جایگزین پیکان شود . باید توجه کرد که مدل‌ ای1 یا ای2 این خودرو به هیچ وجه جایگزین پیکان نخواهد بود چرا که مشخصات و توانمندی‌های این خودرو به هیچ وجه قابل قیاس با پیکان نیست. با این وجود تندر 90 در سه مدل مختلف به بازار عرضه شده و حتی در مدل ای0 این خودرو نیز که برخی آن را جایگزین پیکان می دانند از امکانات به مراتب بیشتری نسبت به پیکان برخوردار است..
برخی معتقدند با توجه به حجم موتور و شاسی این خودرو قیمت مدل فول این خودرو نیز نمی‌تواند در محدوده قیمت خودروهایی مانند سمند یا 405 باشد، تا چه حد این دیدگاه را درست می‌دانید؟
 این دیدگاه را نمی پذیرم چرا که در هر خودرو حجم موتور تنها عامل موثر در کیفیت و قیمت نبوده و باید حجم موتور با در نظر گرفتن توانایی و قدرت خودرو در نظر گرفته شود موتور تندر با این حجم 110 قوه اسب قدرت داشته و از خودرو‌هایی مانند 405 یا سمند بیشتر است  این موضوع نشان دهنده توسعه یافته بودن و تولید این خودرو بر اساس استانداردهای روز دنیاست . معتقدم این خودرو دارای مشخصاتی کاملا متمایز از پیکان بوده و حتی مدل ای 0 این خودرو نیز دارای ایربک بوده که عامل مهمی در قیمت و کیفیت خودروست. با این وجود مردم در خرید این خودرو حق انتخاب دارند اما براساس آخرین آمارهایی که از پیش‌فروش این خودرو دارم تا امروز بیشترین استقبال بر خلاف این دیدگاهها از مدل‌های ای1 و ای 2 این خودرو بوده است. این موضوع نشان می‌دهد با وجود قدرت انتخاب مردم برای خرید خودرو با قیمت پایین‌تر، متقاضیان بیشتر از مدل‌های فول استقبال کرده‌اند.
وزارت صنایع و معادن و سازمان گسترش چه نظارتی بر تعیین قیمت مدل‌های مختلف این خودرو داشته ‌‌اند؟
سازمان گسترش بر قیمت‌گذاری تندر90 نظارت داشته و اجازه نداده‌ایم قیمت‌ها بی اندازه بالا باشد همچنین قیمت را برای یک سال ثابت تعیین کرده‌ایم و در تمام طول سال 86 و با هرگونه نوسان نرخ یورو قیمت این خودرو همان قیمت‌های اعلام شده خواهد بود. از آنجا که این خودرو به صورت پیش فروش تعیین شده در تمام طول سال آینده قیمت‌‌ها تغییری نخواهد کرد و همین قیمت‌های اعلام شده رعایت خواهد شد. 

کد خبر 17129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز