دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: 2 برادر که بر سر تقسیم آب چشمه مرد میانسالی را به قتل رسانده بودند، وقتی فهمیدند که دادگاه آنها را مجرم شناخته، پا به فرار گذاشتند.

شامگاه 4آذرماه سال 87، ماموران پلیس شهرقدس در جریان درگیری خونینی در یکی از خیابان‌های شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. در جریان این درگیری مرد45 ساله‌ای به نام رضا بر اثر اصابت ضربات چاقو به شدت مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته بود. ماموران پس از حضور در محل به تحقیق در خصوص حادثه پرداختند. همسر رضا مدعی شد شوهرم اهل روستایی در قزوین است اما از چند سال پیش او و هم‌ولایتی‌هایش بر سر تقسیم آب چشمه با اعضای خانواده‌ای که ساکن روستای دیگری در آن حوالی هستند، اختلاف داشتند. این اواخر اختلافات آنها شدت بیشتری پیدا کرده و باعث شده بود که شوهرم زیاد به روستایشان سر بزند.

وی ادامه داد: ساعت حدود 8 شب بود که از داخل کوچه صدایی شنیدم و خودم را به لبه پنجره رساندم. از پشت پنجره
3 مرد جوان را دیدم که در حال سوار شدن به یک خودروی زانتیا بودند. من آنها را می‌شناختم. هر سه نفرشان اهل روستایی بودند که در همسایگی زادگاه شوهرم قرار داشت. آنها بودند که با شوهرم به خاطر تقسیم آب چشمه اختلاف داشتند و به همین دلیل از دیدن این سه نفر آن هم مقابل خانه‌مان در شهر قدس شوکه شده بودم.

من که حسابی ترسیده بودم با عجله از خانه خارج شدم و از پله‌ها پایین رفتم. وقتی مقابل در خانه رسیدم، شوهرم را دیدم که غرق خون روی زمین افتاده بود. با فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم تا او را به بیمارستان ببریم. وقتی همسایه‌ها رسیدند، شوهرم در حالی که به سختی نفس می‌کشید گفت که 2 برادر به اسامی مجتبی و علی او را با چاقو زده‌اند. این دو برادر همان‌هایی بودند که بر سر تقسیم آب چشمه با شوهرم و اهالی روستای آنها اختلاف داشتند و سوار بر خودروی زانتیا مقابل خانه ما آمده بودند.

بعد از شنیدن حرف‌های شوهرم او را به بیمارستان انتقال دادیم و ماجرا را به پلیس گزارش کردیم. در حالی که اظهارات زن جوان را همسایه‌ها نیز تایید می‌کردند، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد اما 2 روز بعد وقتی از بیمارستان خبر رسید که مرد مجروح بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است، رسیدگی به ماجرا وارد مرحله‌ای تازه شد.

با توجه به اظهارات شاهدان و اطلاعاتی که پلیس به دست آورده بود، دستور بازداشت عاملان جنایت صادر شد و کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران در کمتر از 24 ساعت توانستند هر دو برادر جنایتکار را دستگیر کنند. این دو متهم پس از انجام تحقیقات مقدماتی در اختیار شعبه 102 دادگاه عمومی شهر قدس قرار گرفتند اما در تمامی جلسات دادگاه مدعی شدند که بی‌گناهند و جنایت کار آنها نبوده است.

با گذشت یک سال از شروع رسیدگی قضایی به پرونده با توجه به انکار متهمان، هر دوی آنها به صورت موقت و با سپردن قرار قانونی تا زمان صدور رای دادگاه از زندان آزاد شدند. مدتی بعد دادگاه پس از بررسی دقیق پرونده هر دو برادر را در این جنایت مجرم شناخت و برای آنها به اتهام قتل عمد رای صادر کرد. این در حالی بود که وقتی ماموران برای دستگیری برادران جنایتکار راهی محل زندگی آنها شدند، اثری از آنها نبود و هر دو متهم به محض اطلاع از محکوم شدن بدون برجا گذاشتن ردی از خودشان متواری شده بودند.

سرهنگ فرامرز عباسی، معاون عملیات پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه تحقیقات پلیس برای دستگیری برادران جنایتکار به نتیجه‌ای نرسیده، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهمان را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه آنها خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 51055136 و 51055524 در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 171467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز