سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شماری از فعالان ضد جنگ در شیکاگو، در برابر ستاد مرکزی انتخابات اوباما در این شهر تظاهرات اعتراض آمیز و آرام برگزار کردند.

شماری از فعالان ضد جنگ در شیکاگو، در برابر ستاد مرکزی انتخابات اوباما در این شهر تظاهرات اعتراض آمیز و آرام برگزار کردند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر بیش از دویست فعال ضد جنگ با بست نشستن در برابر ستاد مرکزی انتخابات اوباما، شعارهایی را علیه وی و نشست ناتو سر دادند.

سارای برونتی از فعالان ضد جنگ گفت نه فقط ما، بلکه همه باید طرفدار صلح باشند. باور دارم که اگر فقط کمی آرامش و دوستی بیشتری در این دنیا باشد، همه چیز بهتر می شود و من نیز برای گسترش همین مساله به اینجا آمده ام.

آرون واینر دیگر تظاهر کننده حاضر گفت من نیز مانند بسیاری دیگر از افرادی که امروز در اینجا حاضر شده اند فکر می کنم که به من خیانت شده است.گفتمان امید و تغییر تبلیغات انتخاباتی اوباما بسیار مطرح بود ولی اکنون می بینیم که تغییرات اندکی ایجاد شده است؛ پول ها همچنان برای مسائل امنیتی و جنگ های مختلف هزینه می شوند و تغییری که به ما وعده داده شده بود، محقق نشده است.

پیشتر نیز، نزدیک سیصد تظاهر کننده معترض، به سوی دفتر مرکزی پیمانکار تجهیزات دفاعی بوئینگ تظاهرات کرده بودند.گروه های مختلف جنبش تسخیر و فعالان صلح از جمله سازمان دهندگان این تظاهرات به شمار می آیند و تظاهر کنندگان، ناتو را، ماشینی جنگی نامیدند و خواهان پایان عملیات جنگی در سراسر دنیا شدند.

بیش از سه هزار نفر در تظاهرات اخیر علیه نشست ناتو نیز شرکت کرده بودند که با دخالت پلیس، به خشونت گرایید و بیش از شصت تظاهرکننده بازداشت و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 171532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز