همشهری‌آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تولید خودروی 206 متوقف نشده است، گفت: تا این لحظه درخواستی برای کاهش تعرفه واردات خودرو به کمیسیون ماده یک ارسال نشده است.

محسن صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه تولید خودروی 206 متوقف نشده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته‌ای را برای بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در کشور دارد که بر این اساس، بررسی‌های انجام شده در این مورد نشان می‌دهد که تولید خودروی 206 متوقف نشده و حتی کاهش هم نداشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قطعا وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی‌های لازم را انجام داده و مشخص شده است که به هیچ عنوان، توقف خط تولید 206 وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تولید این خودرو روزانه به طور متوسط 350 تا 400 دستگاه است که ظرف مدت کوتاهی، سرعت بیشتری خواهد گرفت و علاوه بر اینکه خط تولید 206 گسترش خواهد یافت، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا خودروی رانا که گونه‌ای پیشرفته از 206 است و بر اساس پلت فرمی که بر روی 206 طراحی شده است؛ از حدود یکماه دیگر تولید به صورت تیراژ داشته باشد.

به گفته صالحی‌نیا، به زودی شاهد این خواهیم بود که با عرضه رانا که خودروی مناسبی به لحاظ استانداردهای زیست محیطی است، بتوان بازار را به موازات 206 تامین کرده و نیاز بخش وسیعی از مشتریان را پوشش دهیم.

خودروی رانا قرار است با قیمتی حول و حوش 15 میلیون تومان وارد بازار شود.

کد خبر 171833
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز