همشهری آنلاین: کوچک‌ترین آهوی جهان در سال 1997 کشف شد. یک آهوی بالغ از این گونه حدود 50 سانتیمتر ارتفاع دارد و وزن آن به 11 کیلوگرم می‌رسد. رنگ آنها قهوه‌ای روشن است.

ماهیت گریزپا و زیستگاه متراکم کوچک‌ترین آهوی جهان موجب شده که تخمین جمعیت این گونه دشوار شود.

براساس اعلام "سیستم اطلاعات گونه‌های بین المللی" درحال حاضر بیش از 130 آهو در محیط‌های محافظت شده زندگی می‌کنند که این تعداد دربرگیرنده مادران و آهوهای تازه متولد شده نیز می‌شود.

محققان برای تحقیق درباره تراکم این گونه در حیات وحش دوربین‌هایی را در منطقه محافظت شده ولدیویان شیلی که گفته می‌شود محل اصلی اقامت این نوع آهو است کار گذاشته‌اند.

مطالعات محققانی که روی زندگی کوچک‌ترین آهوی جهان مطالعه می‌کنند نشان می‌دهد که زندگی این گونه از آهوها که جمعیت آنها رو به کاهش بوده توسط سگ‌های محلی در معرض تهدید قرار گرفته است.

حرکات کوچک‌ترین آهوی جهان توسط یک گروه از محققانی که درباره علت کاهش جمعیت این گونه تحقیق می‌کردند، دنبال شده است.

آنها با استفاده از دوربین‌های تله‌ای زندگی این گونه از آهوها را در جنگل‌های شیلی مطالعه کرده است.

گفته شده این گونه از آهوها در جنگل‌های معتدل زندگی می‌کنند، اما از بین رفتن ویژگی‌های اصلی محل سکونت آنها یکی از علت‌های کاهش جمعیت کوچک‌ترین آهوی جهان محسوب می‌شود.

درحالی که محل سکونت انسان به جنگل‌ها نزدیک‌تر شده است، مسئولان مناطق محافظت شده نسبت به این مسئله که کوچک‌ترین آهوی جهان با افزایش دما رو به رو شود ابراز نگرانی کرده‌اند.

دوربین‌های تله‌ای محققان که زندگی این گونه آهوها را مطالعه می‌کردند درست چند ساعت پس از عبور آهوها از یک منطقه، تصویر سگ‌هایی را نشان می‌دهد که از همان منطقه عبور کرده‌اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۸