همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه بوعلی همدان با انتقاد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به نحوه مقایسه دانشگاهها با یکدیگر براساس تعداد هیأت علمی گفت: سرانه تولیدعلمی باید معیار مقایسه باشد.

به گزارش مهر، محمدعلی زلفی گل در چهل و سومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در دانشگاه بوعلی همدان ضمن ابراز گلایه‌های خود به مسئولان وزارت علوم که در این همایش حضور دارند، گفت: مقایسه دانشگاه‌ها باید براساس سرانه صورت گیرد و به صرف اینکه دانشگاهی دارای 2000 عضو هیات علمی است نباید در مرتبه اول قرار گیرد. باید دانشگاه‌ها را براساس سرانه تولیدات علمی بالاتر مقایسه کرد و آنها را مورد تقدیر قرار داد.

وی درباره تولیدات علمی دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه سطح تولیدات علمی این دانشگاه از مرتبه قابل قبولی برخوردار است، گفت: استان همدان از نظر تولید علم رتبه 7 را در کشور از آن خود کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان همچنین اعلام کرد: بر اساس ارجاعات، دانشگاه رازی کرمانشاه در رتبه نخست و دانشگاه بوعلی همدان رتبه دوم را در کشور کسب کرده‌اند که با توجه وزیر علوم از سال گذشته ردیف ویژه اعتباری برای این دو دانشگاه به منظور ارتقاء تحصیلات تکمیلی در بودجه کل کشور اختصاص یافته است.

وی گلایه دیگر خود را درباره ارتقای استادان دانشگاه عنوان کرد و گفت:‌ برخی از استادان دانشگاه بوعلی همدان به این علت که در آیین نامه اعتبار باید چند دانشجوی دکترا را دانش‌آموخته کنند تا به مرتبه استادی برسند دانشگاه بوعلی همدان را ترک کردند و به دانشگاه‌های تهران و سایر دانشگاه‌ها رفتند.

زلفی در ادامه از مسئولان وزارت علوم درخواست کرد در این باره به دانشگاه‌ها اجازه دهند که در میدان علمی بیشتر از گذشته به رقابت بپردازند همان طور که تیم‌های لیگ برتر فوتبال از جمله تراکتورسازی، سپاهان، استقلال وقتی که روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند منجر به رقابت می‌شوند.

این مقام مسئول دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه دانشگاه بوعلی همدان نگین آموزشی در منطقه غرب کشور است، گفت: این دانشگاه دارای 13 دانشکده، 10 هزار دانشجو و 391 عضو هیات علمی است و همچنین دارای 75 رشته در مقطع کارشناسی، 92 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 70 رشته در مقطع دکترا است.

کد خبر 172548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز