همشهری آنلاین: شهردار تهران امروز پل بزرگراه شهیدمحلاتی در تقاطع با بزرگراه امام‌علی(ع) را صبح امروز بهره برداری کرد.

به گزارش تهران سما در بازدید صبح امروز شهردار تهران از بخش شمالی بزرگراه امام علی (ع) در ‌منطقه 8 (مسیل‌باختر) تا محدوده منطقه 15، با توجه به آماده بودن پل تقاطع این بزرگراه با بزرگراه شهید محلاتی ، دکتر محمد باقر قالیباف دستور بهره برداری از این پل و تردد خودروها را صادر کرد. برنامه زمان بندی برای افتتاح این پل ، اواخر خرداد ماه تعیین شده بود .

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره گفت: با بهره برداری از این پل ، ترافیک در بزرگراه شهید محلاتی روان شده و عبور و مرور در بخش ورودی بازار و بزرگراه بسیج نیز تسهیل می شود. خوشبختانه با تلاش همکاران در واحدهای مختلف اجرایی، این بخش‌از تقاطع میدان‌محلاتی با بزرگراه امام‌علی(ع) پیش‌از موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده‌است تا دسترسی‌های شبکه در این محور‌ترافیکی مهم با سهولت بیشتری صورت‌ پذیرد.

دکتر مازیار حسینی اظهار کرد: به‌منظور عدم‌ تداخل ترافیک بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهیدمحلاتی، تقاطع میدان‌محلاتی به‌صورت سه‌سطحی طراحی شده‌است؛ شهروندانی که از جنوب به سمت شمال بزرگراه امام‌علی(ع) قصد‌عزیمت دارند، از تراز مثبت‌یک پل و در مسیر برعکس از تراز منفی‌یک تردد خواهند کرد. حرکت در مسیر بزرگراه شهید ‌محلاتی نیز در تراز همسطح طراحی و اجرا شده‌است.

وی افزود : تمامی گردش‌های این تقاطع با استفاده از رمپ‌های جهتی پیش‌بینی‌شده که این امر امکان انحراف‌ ترافیک به پل افتتاح شده ، از ترازصفر را داده و همچنین به‌لطف پروردگار آغـاز‌عملیـات سایـر قسمت‌ها را میسر‌ساخته‌ است.

پل بزرگراه شهید‌محلاتی ، 175 متر در هر دو طرف طول دارد که برای ساخت آن 150‌هزارمترمکعب عملیات‌خاکی ، 15 هزارمترمربع قالب‌بندی، هزار‌تن آرماتوربندی و بالغ‌ بر10 هزار مترمکعب بتن‌ریزی صورت گرفته‌است.

همچنین جهت تسریع درعملیات‌اجرایی، برخی معارضات‌تأسیساتی ازجمله معارض لوله‌گاز 12 اینچ، لوله‌آب 350 و 400 میلی‌متر و فیبرنوری در موقعیت‌قبلی خود حفظ‌شدند تا از جابجایی زمانبر این معارضات جلوگیری و در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

کد خبر 172590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز