سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقتی می‌گوییم رعد منظور رعد و برق و آسماخراش نیست بلکه موسسه‌ای آموزشی نیکوکاری رعد است. موسسه‌ای برای معلولان تا در آن بتوانند، خود را باور کنند و برای زندگی مستقل آماده شوند.

موسسه‌ آموزشی نیکوکاری رعد

این موسسه در شهرک غرب شهر تهران قرار دارد و هر فصل تعداد جدیدی توانیاب (معلولان) را به طور کاملا رایگان ثبت نام می‌کند تا با توجه به شرایط جسمانی آنان و البته علاقه‌شان، مهارتی خاص به آنان آموزش دهد تا او نیز بتواند با استفاده از آن مهارت (هنر) علاوه بر تقویت روحیه و عضلات خود در راه زندگی مستقل و داشتن شغل نیز گام بردارند.

این موسسه که مجموعه‌ای از اساتید کار کشته را در اختیار دارد با همراهی خیران و نیکوکاران در کنار اعضای هیات مدیره خود هر ساله تعداد بیشتری از این عزیزان را آموزش می‌دهد. بد نیست بدانید که این سازمان مردم نهاد کاملا مستقل عمل می‌کند و از سوی هیچ سازمان و یا نهاد دیگری مورد حمایت واقع نمی‌شود.

این را هم باید اضافه کرد که مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به عنوان یک نهاد خصوصی و غیرسیاسی در تاریخ ٥ فروردین ١٣٧٦ (٢٤ مارس ١٩٩٧) به عنوان عضوی وابسته دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل متحد از جانب این سازمان رسمآ یک سازمان غیر دولتی (NGO) شناخته شده است.

اما متاسفانه به دلیل آشنا نبودن اشخاص توانیاب گاهی برخی از کلاس‌ها به دلیل به حد نصاب نرسیدن هنرجویان برگزار نمی‌شود این در حالی است که در صورت اطلاع توانیابان عزیز این کلاس‌ها می‌تواند مفید و مثمر ثمر باشد، علاوه بر آنکه تمامی کلاس‌ها‌، محیط و حتی ورودی‌های این ساختمان برای استفاده این عزیزان مناسب‌سازی شده است.

جالب آنکه از زمستان گذشته واحد آموزش عالی علمی کاربردی این مجموعه هم به کار افتاده است و این عزیزان می‌توانند برای ادامه تحصیلات به صورت دولتی از این دانشکده استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر و نحوه کمک به این موسسه کافی است به http://raad-ac.ir/ مراجعه کنید.

کد خبر 172922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز